Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som är sugen på ett ljudkort


bLAC

Rekommendera Poster

Hej hej ..

 

Såg att vissa här inne på forumet var intresserade av att skaffa ett bättre ljudkort för inspelning men inte riktigt visste vad de skulle skaffa..

 

Har ett CREAMWARE PULSAR kort här som jag tänkte göra mig av med ..

 

mer info på http://www.vendolin.se/annons.php?nr=24924

 

tänkte mig 4000:- eller högstbjudande (nypris 16 000), ni som är intresserade kan ju slänga iväg ett mail till per-k@home.se ..

 

gå nu inte iväg och köp ett billigt soundblaster eller liknande skitkort, köp riktiga grejer med en gång så kommer ni inte ångra er sedan.

 

i övrigt har jag också en digitalmixer (promix01) och ett slutsteg tillsammans med ett par monitorer som jag behöver göra mig av med, de som är intresserade får gärna höra av sig via mail om detta..

 

mera info : http://larsduo.com/studio

 

ja det var väl allt för denna gången, lev väl och gör musik som du tycker om själv..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, trevligt...

 

Hur mycket vill du ha för de andra grejerna?

 

Har du nån länk för mer info om ljudkortet?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man inte bunden till deras speciella programvara om man vill utnyttja kortet till fullo?

 

Det är väl inte direkt optimalt om man använder Cubase och liknande, eller har jag fattat fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ..

 

Du använder deras programvara för att styra kortet till alla dina andra musikprogram ..

 

det är mycket optimalt att använda tillsammans med cubase, logic eller liknande .. inte som protools kort alltså.

 

eller som de själva skriver:

"The Pulsar software gives you everything you need to control the card's capabilities in a Windows environment. And like most similar products, Pulsar provides no audio recording or MIDI sequencing functions on its own; you're free to choose your favorite programs for these capabilities."

 

i dagsläget har jag kopplat kortet till att både köra det vanliga ljudet i windows + wavelab + cubase mm. .. 32 in/ut finns i audioroutning .. det bör väl räcka ett tag antar jag ..

 

sen har jag midi routning mellan cubase och t ex gigasampler .. även fast detta är externt program..

 

som sagt, mycket smidigt och inte bundet till några speciella program.

 

skicka ett mail så kan jag hänvisa med lite om hur det fungerar bättre -->> per-k@home.se

 

[inlägget ändrat 2003-05-11 12:36:41 av bLAC]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej ..

 

först en bra recension av kortet (dock utan bilder)

http://emusician.com/ar/emusic_creamware_pulsar_win/

 

mixer: YAMAHA PROMIX01

länk med bild: http://www.vendolin.se/annons.php?nr=24971

pris: 4500:-

 

slutsteg+monitorer: DETON 2x100w + ALESIS POINT SEVEN

länk med bild: http://www.vendolin.se/annons.php?nr=24976

pris: 3000:-

 

grejerna är ju bara använda i en liten hemstudio dessutom, inget slit och släng så att säga..

 

dra iväg ett mail till mig ifall någon är intresserad av någonting! -->> per-k@home.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt intresserad av mixern och slutsteg+monitorer...

 

Hoppas bara farsan nappar på idén...;) (han betalar nämligen hälften)...

 

Jag hör av mej...

 

---EDIT---

 

Finns det några som hälst defekter på grejerna?

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2003-05-11 17:08:58 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare ..

 

glömde säga det, men naturligtvis ingår det kablar om du köper de grejerna tillsammans .. (mixer,monitorer,slutsteg)

 

testade din mailadress, men den fungerade inte, du har ingen annan ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min email ska fungera bra...(?)

 

eminbanan@hotmail.com

 

annars prova med eminosmobile@home.se

 

glömde säga det, men naturligtvis ingår det kablar om du köper de grejerna tillsammans .. (mixer,monitorer,slutsteg)

 

Trevligt, trevligt...fast jag tvivlar på att farsan ger med sej...om grejerna är kvar efter semestern, nån gång i augusti, så vill jag nog ha dom då oxå (kan inte ge dej nåt bättre svar)...:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Du kan göra allt med pulsar ;) Själv har jag Pulsar II och styr DSP kraften till cubase.. Jag styr varje kanal i cubase från Scope fusion som är i princip som ett opperativ system för ljudkortet..

 

En sak som är mycket bra är creamwares synthar som använder DSP kraft som finns på kortet.. Pulsar och Pulsar II har 6 st DSP processorer.

 

/ PBMClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Creamware ljudkort är inga leksaker, lägg det i minnet ;) Du kan t.o.m fylla alla dina PCI platser med Pulsar, Pulsar II, Power pulsar, Scope/sp o.s.v.

Vi säger att om vi hade 5 Pulsar II kort i en dator med 5 PCI platser, då har vi totalt 30 st DSP processorer...

 

Jag har Pulsar II med 6st DSP och Elektra med 3st DSP och då har jag tillräckligt med DSP kraft för att båda använda kvalitets effekter och synthar av Creamware, Styra DSP kraft till kanalerna i cubase, då behöver inte datorns processor arbeta så mycket.

 

Om du nån gång har användning av Scope/sp kortet med 15 sharc DSP processorer.. Kortet är nämligen kraftfull virtuell studio utan att datorns processor behöver göra så mycket..

 

Det finns billigare kort oxå av creamware, billigaste är Luna II och Powersamler II kort som kostar omkring 4000kr..

 

Varje DSP processor i Creamwares ljudkort är ungefär lika kraftig som en 400MHz Pentium II processor.. Tänk dig att ha 3st eller 6st eller kanske 15 st 400MHz processorer i ett ljudkort.. Skulle det inte vara en dröm? ;)

 

 

 

/ PBMClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...