Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Buzz

squarehead

Rekommendera Poster

Jag har precis testat programmet Jeskola Buzz. Rätt skoj att bygga ihop små loopar med. Dock verkar programmet sakna samplingar, utan bygger helt på virtuella analogsynthar eller nåt. Min fråga är: Hur importerar jag samplingar till mitt projekt? Egentligen verkar hela programmet vara uppbyggt kring tracker-redigering så det är lite förvirrande att det finns komponenter som heter något med "tracker". Att plocka in en tracker i en tracker så att säga. Alltså, hur får jag in egna samplingar på enklast möjliga sätt?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Buzz klarar utmärkt av att spela och joxa med samplingar, men man måste fixa lite först.

1. View > Preferences...

Under fliken Wavetables så addar du mappen med dina samplingar... tryck ok..

2. Ladda in en generator som kan spela upp samplingar, finns en drös men dom bättre är(enligt mitt tycke då): Matilde Tracker och BassTrk. Koppla den som vanligt..

3. gå till vyn "Wavetable" (F9), börja med att trycka på Refresh. Till höger har du din mapp med samplingarna.

4. Välj nån sampling, klicka på << så ramlar den in på rätt ställe...

5. nu går du till Pattern Editor (F2), och där bör Trackern ha ett spår... Pilla lite på tangenterna så ska det låta och ha sig...

Lite mer kött på benen:

http://www.buzzxp.com/articles.asp?id=12

[inlägget ändrat 2003-05-12 16:20:03 av Erik Larsson]

Länk till inlägg

Suveränt. Tack för det!

Så lat jag är. Länken till BuzzXP.com finns ju i Help menyn. Men du vet hur det är.. Man vill inte läsa manualer utan börja experimentera direkt. :)

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...