Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spelgrafik AMD K6-2, K6-3


Rille

Rekommendera Poster

Jag har en AMD K6-2:a på ett soyo-moderkort med stöd för AGP 2x. Jag funderar dessutom på att uppgradera till K63-450.

Vilket grafikkort passar bäst för mig? Voodo3 3000, TNT2, TNT2 Ultra, eller kanske rent utav ett GeeForce.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag ta GeForce, men det beror ju på vad du har tänkt att göra med kortet. Kanske ett Fury Maxx? Det verkar ganska coolt iallafall, har för mig att det var 80% snabbare än ett GeForce i något test.

 

/Tom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Björck

Senast jag kollade hade inte nvidia fixat några bra Geforce-drivar till AMD, men det kanske de har nu.

Därimot så har 3dfx haft bra drivar till amd mycket snabbare. Men rent prestandamässigt lutar det nog åt Geforce. Men vilket test skulle Fury Maxx piska Geforce i? Antal processorer? Skulle väl vara typ 100 % i så fall. >)

/M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl kanske om det är någon större mening med ett GeForce-kort när jag har en så pass långsam processor (K6-2 300MHz).

 

Mång jag har pratat med tycker att jag borde satsa på ett TNT2 eller TNT2 Ultra i stället.

 

Vad kostar Maxx-kortet förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Björck

Tvärtom, tnt2 kräver mycket mer processorkraft än geforce tack vare geforce t&l engine, vilket innebär att geforce gör två STORA grafikberäkningssorter som förut alltid gjorts av cpu.

/M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det blir nog ett GeForce-kort då. Jag måste ju ändå uppgradera processorn förr eller senare.

 

Vet du av något ställe som säljer GeForce för 2.000-2.500 kr.

 

/Rille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Björck

Dessa fanns på www.datorbutiken.com

Men alla geforce med sdram ligger i den priklassen. Så kolla alla butiker på nätet du kan komma på.

 

Creative GeForce256 Annihilator 32Mb SDR, AGP 2149.00 (ddr versionen kostar 2742.00)

 

 

ASUS V6600 GeForce 32Mb SDRAM, AGP V6600

2287.00

 

Leadtek Winfast GeForce256 32Mb SDR TV-ut, AGP

2137.00

/M.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...