Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande användarprofil


Bengt Olsson

Rekommendera Poster

Hur blir man av med en användarprofil som dyker upp och frågar efter lösenord efter det att man startat datorn?

Jag har raderat den från Användare i Kontrollpanelen, men den fortsätter att dyka upp och terrorisera mig med sin dumma fråga.

 

Alla tips mottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder W98. Jag är inte säker på att jag förstår din fråga om log on i nätverk.

I Nätverk i Kontrollpanelen finns det något som heter Primär nätverksinloggning och där står det Klien for Microsoft nätverk (Jag har KabelTV-internet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok !

 

Jag är inte helt 100 MEN

byt ut den primära inloggning till det andra alternativet, tror det heter nåt i stil med Windows login. (Jag sitter på jobbet och har inte Win98 här, därav min osäkerhet).

Se också till att den 'användaren' som kommer upp har ett lösenord som är blankt (detta kan ändras i kontrollpanelen.

Jag tror inte att detta påverkar din Internetkoppling, men skulle det göra det är det bara att byta tillbaka.

 

Skulle inte detta funka kan du ladda hem TweakUI.

Där kan du se till att inloggningen sker automatiskt. Dett löser alltså inte ditt problem genom att ta bort användaren, men du slipper i alla fall logga in varje gång.

 

/Putte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, men det vill inte fungera. Det märkliga är att den där användarprofilen inte existerar i Kontrollpanelen/Användare, så den går inte att radera heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följde ditt råd och hittade mycket riktigt en användarprofil i Wíndowsmappen. Jag kastade den i papperskorgen och startade om datorn, men samma användarprofil dök upp ändå.

Så jag skapade en helt ny användarprofil, men se det gjorde ingen skillnad. När jag startat om datorn fick jag upp dialogrutan för den användarprofil som ligger i papperskorgen...

 

Kan det vara en registerinställning som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...