Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skippa öppet forum


xYz

Rekommendera Poster

Jag tycker att det är en märklig inställning du har till Öppet forum. Jag undrar, som andra här, varför i hela fridens namn du går in och läser inlägg som du inte tycker om att läsa?

 

Ja, eller så kan ju ni sluta att lusa ned forumet med massa skit ? Det är en bättre idé än att jag ska behöva undvika eforum.

 

Varför ska resten av eforumarna behöva anpassa sig efter dig? Och du behöver inte undvika eforum, det räcker med trådar som du inte finner intressanta, det finns säkert saker du tycker är roligare?

 

Jag har gärna en omröstning, jag tycker eforums styrka är just IT relaterade forum vilket även står är tyngdpunkten, varför ska man ha massa forum där diskussioner bara spårar ur till skit som ingen vill läsa ?

 

 

Som sagt, det är bara för dig och undvika dom forumen. Och visst, lite skit blir det alltid, när man märker att det spårar ur så slutar jag läsa den tråden och låter den självdö.

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-05-07 19:11:46 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför i hela fridens namn du går in och läser inlägg som du inte tycker om att läsa?

Håller med.

 

Varför ska resten av eforumarna behöva anpassa sig efter dig?

Håller med.

 

Som sagt, det är bara för dig och undvika dom forumen. Och visst, lite skit blir det alltid, när man märker att det spårar ur så slutar jag läsa den tråden och låter den självdö.

Håller med.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast lite håller jag med xYz, fast tvärtom. Jag får nämligen rabies varje gång jag ser ett inlägg i "Spelfusk" eller "Köp och Sälj - Mac"

 

Man kanske skulle ha en filterfunktion där man bestämmer vilka forum man vill slippa. Uppenbarligen finns redan funktionen eftersom jag inte kan se vad som händer i "Moderatorhörnan".

 

Kan inte Erik fixa det åt xYz? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XL-Dennis

Hej xyz,

 

Forumen "Öppet forum", "Datorkrig" och "Avreagera dig" fyller sin funktion här på E-Forum.

 

Måhända inte i saklighet och i IT-sammanhang utan forum för att ge uttryck för annat än IT-specifika problem.

 

Dock tycker jag att forumet "Datorkrig" känns förlegat. Tiden har liksom sprungit ifrån det perspektivet på datoranvändningen.

 

Men ta bort det? Nej, det finns säkerligen en majoritet för att ha kvar detta forum också.

 

Ok, det finns e-postlistor och forum som inte tillåter denna typ av aktiviteter men då rör det sig om specialinriktade intresseområden för "geeks only".

 

Jag har sett forum som initialt haft en ambition om att hålla forumet "rent". Alla har förr eller senare skapat en "lounge" där allt annat vi vill tala om får ett utrymme.

 

Forum av detta slag är en del av kulturen kring communities mm. Självklart ska och bör deras existens diskuteras från tid till annan.

 

Men i slutändan får vi själva avgöra vilken eller vilka delar av ett forum vi vill frekventera.

 

Mvh

Dennis

 

Gör ett besök på Sveriges idag ledande oberoende webbplats om MS Excel - http://www.xldennis.com

 

Mina fria val: Mandrake 9.1 / OpenOffice /MySQL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XL-Dennis

Don Tomato,

 

LOL ;-)

 

 

Mvh

Dennis

 

Gör ett besök på Sveriges idag ledande oberoende webbplats om MS Excel - http://www.xldennis.com

 

Mina fria val: Mandrake 9.1 / OpenOffice /MySQL

 

[inlägget ändrat 2003-05-07 23:49:08 av XL-Dennis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad tusan är detta inlägg anmält för ?

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=441487#441632

 

 

Besök senaste sverigeägda siten som berör http://peace.love.and.understanding.se/

 

/TN

 

Extra meddelande till dig som ändrar mitt ändrade inlägg:

So long, and thanks for all the fish.

 

Och till dig XL-Dennis:

Vad är det egentligen som är så stort på dig ?

[inlägget ändrat 2003-05-16 22:28:29 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Erik Junesjö
Skippa "öppet forum", "datorkrig" och "avreagera dig" dessa forum drar bara ned kvalitén på eforum !

Nu har du chansen att själv skippa öppet forum om du filtrerar bort det med "favoritfiltret":

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=447204

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...