Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fördröjning i Cubase


Musiker81

Rekommendera Poster

Musiker81

Hej

 

Jag har en P4 2.5 GHZ med 1000 i ram och det billigaste soundblasterljudkortet och jag försöker köra med Cubase SX 1.0. Fast jag har så snabb dator så får jag fördröjning på micljudet med nästan en halv sekund vad ska jag göra? Jag har titdigare kört med en Celeron endast 1000 MHZ och fått det att funka med Cubase SX. Vad kan det vara och vad ska jag göra för att få till det????? Jag har också Pro tools Mbox 5.3.3 och han på affären där jag köpte det sa att det skulle gå att köra Mbox burken med cubase men jag har inte riktigt fått det att fungera det blir inte stereo på rösten alltså när man har spelat in och ska spela upp så låter det bara i en högtalare. Det sprakar också i mixern när man sätter på stereoringarna där (Stereosymbolen) hur ska jag få till det plus det när jag bara har Cubase??

 

Måste ha svar

Måste ha svar

ni kan skicka till min hotmail som är p_enmark@hotmail.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, inte för att jag är något proffs, men nog låter det som att ljudkortet är i sämsta laget. Antagligen (läs: garanterat) är det det som är flaskhalsen. Satsa på ett nytt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar nästan bli lite pinsamt o svara samma sak på alla frågor som ställs här...;)

 

Testa dessa drivrutiner, så kommer "allt" att funka fint (garanterat, nästan...:)

 

ni kan skicka till min hotmail som är p_enmark@hotmail.com

 

Vi diskutterar här så även andra kan ta del av informationen...

 

[EDIT]

Just det...hehe...drivrutinerna hittar du här:

http://www.kxproject.com

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2003-05-07 21:22:38 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...