Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering ljudkort


Kryptonit

Rekommendera Poster

Har planer på att uppgradera mina ljudkort och undrar nu om det är någon som har ett bra förslag..

Vad jag är ute efter är 2 st likadanda som trivs ihop. Ett plus är RCA-kontakter. Jag ska använda dem uteslutande till att köra vanlig musik, så ingångar typ joystick är inte nödvändigt..

Några förslag??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

jag tror Stuatton skojar... 2995 för att kunna spela vanlig musik?! Dessutom kostar detta mycket udda kort ca 1600-1800kr utomlands men jam som är ensamma i sverige om det tar 2995 plus att man måste köpa ett dyrt j-a specialminne för ytterliggare 800 spänn för attkunna sampla!!

 

nä köp ett Soundblaster AWE 128 PCI från 209kr (på datorbutiken.com om du ska storhandla) eller runt 250 hos din vanliga hökare

eller kanske ett soundblaster live value för ca 600 kr (från 530)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är intresserad av två kort i samma maskin vill man förmodligen ha något bättre än Sandbläster. Har du provat att köra två SB-kort i samma maskin?

Han kanske vill ha ett kort som klarar full duplex och mer än 16 bitars AD/DA. I så fall går SB-korten bort.

Visst, riktig ljudkvalitet kostar. 3000 kr är billigt för ett kort med de funktioner som Soundtrack 128 har.

 

/Stuttaton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...