Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kalla fakta ,torsdag 20.00


//Erna

Rekommendera Poster

...själv tycker jag inte det är mindre bisarrt att jänkare stämmer varandra för våldsamma spel som att de stämmer varandra för att farthållaren i bilen inte var en autopilot utan kraschade bilen när föraren gick och tog en fika i husbilen på motorvägen (och får rätt!). Bara idioti alltihopa, det är min mening och åsikt...

 

KÖP INTE DE JÄVLA SPELEN OM NI INTE PALLAR DEM DÅ!

 

FÖRBJUD ALKOHOL! Där kan vi snacka om något som är med all rätt FARLIGT på överlägset fler sätt än en våldsskildring!

 

--

.Wey - sängdags :)

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...spel som att de stämmer varandra för att farthållaren i bilen inte var en autopilot utan kraschade bilen när föraren gick och tog en fika i husbilen på motorvägen (och får rätt!)...

Som vanligt gäller det att vara skeptisk och kolla upp saker och ting. http://www.trendmicro.com/vinfo/hoaxes/hoax5.asp?HName=Stella+Awards+Hoax

 

Although some of the Stella Awards cases are actually true, the ones included in the email below is purely fictitious.

 

[Esc]

[inlägget ändrat 2003-10-23 10:16:59 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt gäller det att vara skeptisk och kolla upp saker och ting.

 

Man kollar inte upp satir! Watch my friggin smileys! :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dataspelberoende..

Nån som platsar där? :)

 

Spel är kul, självklart spelar man mycket (även om det blivit mindre med åren pga familj, jobb å annat)

Minns det som igår när mina föräldrar förmanade mig att inte slösa bort tid vid datorn (detta var tidigt -80 tal), den var och skulle förbli en leksak som fördummade mig (vic20, sedan C64 och slutligen Amiga innan jag gick över till PC).

 

Så klart var de oroade, då de är mycket sunda och bra föräldrar, när deras son lekte med en maskin istället för att vara ute och leka med kompisar (jag gjorde det också, men lite mindre än andra kanske då jag var datorintresserad och gärna umgicks med mig själv).

 

Hur som helst, så känner jag att jag har spelen på -80 talet att tacka för mycket. Spelen lockade mer till att ta reda på vad som fanns under huven och det utvecklades med åren till att bli ett genuint teknikintresse, som jag lever på idag.

 

Spelandet har jag inte gett upp, men det har minskat lite med åren, men känslan och nyfikenheten på ett nytt spel finns kvar än idag. Multiplayer är något av det bästa som finns, och jag är övertygad om att om någon vill lira med mig på ålderdomshemmet så finns jag där för en match :-).

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jo du Pentti!

 

Finns det någon möjlighet att få intervjua dig i anslutning till vårt fortsatta uppsatsarbete.

 

Vi (jag och min uppsatskamrat) skulle vara mycket tacksamma om du skulle kunna ta dig den tiden.

I sådana fall kommer vi tala kring ett par av oss förutbestämda frågor i ämnet.

Vi möts på en lugn plats och gör intervjun över en fika.

 

Om du skulle ha intresse av att delta, och även om du inte skulle deltaga vore det alldeles utmärkt om du skulle vilja meddela det till mig i detta forum tex, :).

 

Må bra!

 

Adieu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon möjlighet att få intervjua dig i anslutning till vårt fortsatta uppsatsarbete.

 

Oj då...det var värst :)

Det ska välan gå bra, funderar febrilt på vad som kan vara så intressant så att det kanske kan passa i en uppsats :) du kan ju maila mig på pentti@bostream.nu så kan vi se om vi kan synka ihop nåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...