Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

B4 Native Instruments och KX-drivers


H S H

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har laddat hem en demoversion av B4 Hammond från Native Instruments, kör man standalone-versionen så fungerar det inte att aktivera "Rotator hastigheten" via modulationshjulet på DX7:an, trycker man på "Space" (tangentbordet till datorn) så fungerar det lysande. MEN en kompis testade via Cubase och där fungerar det precis som jag vill. Vi har båda SBlive! och KX-drivrutiner.

Min föhoppning är att någon vet hur man ska göra så att jag kan köpa programmet, det är ju helt lysande!

 

Tack på förhand!

 

 

/H S H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Cubase SX finns att köpa på musik/studio affärer.. Musik börsen, Estrad, Jam som exempel ;) adresser har du på deras hemsidor.

 

www.estradmusik.se

www.jam.se

www.musikborsen.se

 

 

/ PBMClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar,

 

Mitt problem är att jag inte kan få modulationshjulet i B4 att fungera, B4 finns som standaloneversion och då behöver jag inte Cubase, jag har en Digitalporta och eJay Studio, klarar mig kanske länge på det, när jag upptäckte att B4 fungerar utan Cubase.

 

Min fråga återstår, vet någon hur man får modulationshjulet att aktivera rotatorhastigheten, UTAN att behöva köra via Cubase, där fungerar det nämligen.

 

Tack på förhand.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nu har jag fått svar från tillverkaren, vilken bra support kan jag säga. Allt fungerar som förväntat!

 

I B4 MIDI inställningarna finns två MIDI filter, control change och program change, båda dessa skulle avaktiveras så att signalen från modulationshjulet släpps igenom.

Plötsligt fungerar det också att byta ljud i B4 direkt från synthen också.

 

Ett tips till alla som ev råkat ut för något liknande.

 

/H S H

 

[inlägget ändrat 2003-05-09 07:07:25 av H S H]

[inlägget ändrat 2003-05-09 07:07:48 av H S H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...