Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tinitus


Tobbelobbegåbbe

Rekommendera Poster

Om 10 år kommer du att undra hur du kunde sitta och skriva så mycket svammel....

-------------------------------------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"

-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Skapad
  • Senaste svar

HJÄLP MED XP är fullständigt indoktrinerad.

Förhoppningsvis så börjar han tänka själv när han blir äldre.

 

Mina åsikter följer:

 

Det finns ingen Gud och om han (varför inte en hon?) hade funnits så inte skapade han Adam och Eva. Det är evolutionen som skapade människan. Att tro något annat är rent nonsens.

 

Människan är som den är, god och ond. Att vi inte dödar för att äta varandra beror på att vi får tag på mat på annat håll eftersom vi är överst i näringskedjan. Vi kan däremot döda varandra för att ta varandras mat. Den starke överlever och den svage går under. På något annat sätt kan det inte fungera.

 

De som tror att världen på något vis ska bli ett paradis för alla kan tro det tills de dör, de kommer aldrig att hända. I grunden är människan girig och makthungrig och i den tid vi nu lever så är det pengarna som styr. Och pengar som ger makt gör dig överlägsen den som inga har.

 

De flesta krig sker i religionernas namn. Ta bort alla religioner så blir det lugnare. Alla dessa religiösa fanatiker, (det må vara vilken tro som helst) skulle börja tänka självständigt istället. Eller inte tänka alls vilket är bättre än att vara religiös.

 

Att komma till himmeln är också rent nonsens. När du dör så dör du och sen är det bra med det. Kremering är ett modernt påfund. Att istället läggas direkt i jorden gör att djuren i marken får något att äta. Näringskedjan fungerar nämligen så, den svage äts av den starke och ligger du där i jorden så är du den svage.

 

Tro kan jag göra, men inte på någon Gud. Jag tror att om jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad så kommer jag långt. Att bara försöka pracka på mig sin fanatiska tro skulle vara belagt med fängelsestraff! När Jehovas knackar på dörren så får de minnsan veta att de lever! De får en utskällning som skickar ut dom från min tomt!

 

Jag kan hålla på hur länge som helst och rada upp mina åsikter ang religion och människan. Vad jag tycker baseras på (som jag tycker) ett sunt förnuft, utan att blanda in saker och ting som t ex. religion, personligt tyckande baserat på vad som kan tänkas vara lämpligt för att vara socialt accepterad eller fundamentalistisk skitsnack.

 

Kom igen alla religiösa fanatiker! Det enda ni hänvisar till är något ni kallar Gud... och en gammal bok. Kom gärna med rationella argument.

 

Tack för ordet!

 

Bosse

 

"Låt oss se vem du är! Ladda upp dig till: http://eforumare.just.nu/"

 

"Techno! http://bamh.just.nu

 

[inlägget ändrat 2003-05-08 03:46:56 av Bo Hellström]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Men en sista gång kommer jesus komma tillbaka och förstöra djävulen förevig, allt detta för att människor som står i mot frästelsen ska komma till himmelen.

 

Fint, då har vi "syndiga" inget att oroa oss för, för kontentan av det hela är att vi kommer till himlen iallafall, fast vi har haft det roligare på vägen dit.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill till himlen - alltså kommer jag dit. Jag har som sagt en fri vilje, eller?

Ja, enligt bibeln så kommer du till himlen om du vill det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om man inte blir helad från t.ex. cancer, då har man bevisligen inte bett om helande på "äkta" sätt, fast man i sin dödsångest trodde det? Är det så? Hur vet man att man gör det på ett äkta sätt? Är det inte egentligen en väldigt enkel (för en troende) bortförklaring när mirakel inte fungerar? Hur kan en utomstående avgöra man trott på ett riktigt sätt eller inte?

Jaa, om du verkligen tror att Gud kan hela dej, och ber honom om det så kommer han göra det. Även det står i bibeln.

 

 

Den är rätt för dig,

Visst, människorna har som sagt en fri vilja, man får tro vad man vill...

Men Guds mening är ändå att alla vill leva nära honom!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ta det lungt jag har svar på alla era frågor skicka bara ett mail

 

Det har jag gjort, men något svar har jag inte fått ännu. När jag får det så blir det: Ctrl A, Ctrl C och därefter Ctrl V in i ett nytt inlägg här i denna tråden.

 

Bosse

 

"Låt oss se vem du är! Ladda upp dig till: http://eforumare.just.nu/"

 

"Techno! http://bamh.just.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, människorna har som sagt en fri vilja, man får tro vad man vill...

Men Guds mening är ändå att alla vill leva nära honom!

 

Den fundamentalistiska tolkningen säger ju att man hamnar i helvetet om man inte tror på Gud, ungefär uttrycket som Bush gav till Gud: Är du inte med oss, så är du emot oss. (Eller var det tvärtom?) Om man inte tror (eg. vill leva nära honom) så ska man straffas? Är Gud en diktator? Det går bra för mig, så länge som jag gör som gud säger. Det gick även bra för t.ex. nazibödlar, så länge som dom "ville leva nära Hitler" så att säga. Tills omvärlden visade att dom hade använt sin "fria vilja" fel.

Anyways, om Gud är så god som jag tror att han är, fast jag inte tror på honom ;) så måste ju mina dagar sluta som jag vill, dvs att när jag dör, då är det slut. Gud kan väl inte tvinga folk, som inte vill, att leva i paradiset? Det vore ju rentav sadistiskt, jag menar, bara för att man inte vill leva där, betyder det ju inte att man vill leva i helvetet. Det enklaste vore om man fick vara ifred och dö som man vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
jag lovar att om 30 dagar den Juni/6-03 kommer han vara helad och jag kommer skriva ett inlägg då...jag garanterar er att han kommer bli helad om alla bara ber även om du tror eller ej...

Tobbelobbegåbbe: Hur gick det med din bror? Har han kvar tinnitusen?

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses... jag trodde denna tråd var död och begraven

Kanske det, men uppstånden igen, ifrån de döda.

 

Jag vill gärna veta hur det gick, eftersom det lät så självklart.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...