Just nu i M3-nätverket
Jump to content

remote utskrift från terminal server 4

ralle

Recommended Posts

Hej.

Jag har ett problem.

Vet någon om nt terminal server 4.0 stödjer remote utskrift och hur man gör om den stödjer den.

använder idag pcanywhere men tycker att det är för mycket med en dator per skalle!

ps.

För dom som inte vet så är remote printing att det du skriver ut på en maskin du fjärrstyr kommer hem till dig istället.

Med Citrix programvara så löser det sig. Då får man med skrivare och enheter som finns kopplat på klienten.

Om du inte har Citrix så får du ta och dela ut klientens skrivare och sedan ansluta den utdelade skrivaren från TerminalServer.

Tack för ditt svar henrik.

Citrix kostar $4000 så det är jag inte intreserad av. Installerade windows 2000 terminal server, det löste alla problem. 2000 har remote printing installerad från början.

• 1 month later...

jag läste inlägget med att installera windows 2000 server istället. det är så att alla kan inte bara byta operativ. det finns något som heter företag och det kostar lite. min lösning för dig är att fortsätta med RDP 4.0 protkollet och TRM 4.0 och installera en programvara från NCD som ger dig lite av metaframens funktioner däribland utskrift från lokal klient och även lokal diskaccess.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...