Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska jag ha kvar Pro tools eller?


Musiker81

Rekommendera Poster

Musiker81

Hej

 

Hej jag har köpt Pro tools Mbox 5.3.3 men det följde inte med nå trumljud och det är framförallt det jag är ute efter. Alltså jag vill ha riktigt bra trumljud. Jag frågade på affären där jag köpte Pro tools och han sa att det fanns trumljud till Pro tools på hårdvara men det skulle kosta 7000 och det tycker jag är för dyrt. Hur ska jag göra ska jag sälja Pro tools och köpa nåt annat musikprogram så det blir billigare med trumljuden inräknade och i såna fall vilket musikprogram ska jag ha, jag spelar mest in gitarr och så vill jag ha jäkligt bra trumljud men inte betala nån förmögenhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag tycker definitivt du ska behålla din Mbox. Det framgår inte vilken plattform du använder, men det du ska komplettera med är en mjukvarusampler. Om du kör PC eller MacOS 9.x är Kontakt från Native Instruments ett bra alternativ. Det är en mjukvarusampler som du kör direkt i Pro Tools, och där medföljer redan från start ett bra ljudbibliotek med bland annat trumljud. Du kan sedan köpa till samplingsskivor med fler ljud allt eftersom du behöver. Fråga i din musikaffär så kan de säkert hjälpa dig.

 

Mvh,

 

Jan Johansson

Andreasson Musik & Data

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Du undrade vad jag har för plattform och jag har windows XP PC. Jag undrar är det släppt än kontakt till RTAS över huvudtaget för jag har läst på internet att det ska släppas i augusti eller senare stämmer det eller finns det redan ute till PC windows XP. Om det är släppt är de väldigt bra men vart kan man beställa det? En sak till är Battery lika bra som kontakt eller är den sämre? Och finns battery ute till Windows XP PC?

 

Tacksam för svar snarast

 

/Per

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om du kör PC får du använda Direct Connect, vilket Kontakt stödjer. RTAS-stöd kommer i höst, och det fungerar ännu bättre. Du kan även använda Battery, men då ska du köpa den speciella version som finns för Pro Tools, vilken kostar mycket mer pengar (du får visserligen B4 och Pro52 på köpet). Native Instruments lanserar även Kompakt, vilket är en bantad version av Kontakt som kanske skulle passa dig.

 

Ett annat alternativ är MOTU:s nya sampler Mach-5, som kostar ungefär lika mycket som Kontakt. Det är en smaksak vilken man väljer.

 

Slutligen finns det ett mjukvaruinstrument från Spectrasonics som heter Stylus, där du har nästan obegränsat med trummor och loopar. Detta bibliotek låter jättebra, och har flera fördelar såsom groove control. Måste upplevas!

 

Kontakta din lokala musikaffär, de ska kunna ge dig råd om vad som passar dig bäst. Kan de inte hjälpa dig är du välkommen att ta kontakt med oss på Andreasson Musik & Data i Göteborg.

 

Mvh,

 

Jan Johansson

Andreasson Musik & Data

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...