Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad skall man tänka på...


Iggle

Rekommendera Poster

Hej har precis hittat detta forumet och verkar som om jag kommer att stanna här.

 

Behöver lite hjälp. Har tänkt att bygga en liten hemmastidio men det går icke så bra...

 

Tänker typ köra lite rock och funk...Vad skall jag välja för kringutrustning?

 

Tänkte köra Cubase SX och LM4 med Drumkit from hell. Har en KORG AX1000G, en Peavey Bandit 112

och en liten Ephiphone.

 

Detta var rätt kluddigt men jag hoppas vi kan vidareutväckla det hela.

 

/Iggle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som alltid så är fråga #1 "Hur mycket pengar du är redo att satsa?"...sen kan vi diskuttera...:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Ska du göra rock och funk med datorn eller har du extern utrustning som gitarr, bas o.s.v ?

 

Jag känner till ett par VST-Instrument som jag tror skulle passa dig.

 

* Steinberg vitual guitarist (alla möjliga hög kvalitets gitarrer)

* Steinberg The grand (Hög kvalitets grand piano)

 

Gäller det hårdvara så vill jag inte kommentera så mycket, eftersom jag är 100% inne i techno, trance, progressive, Club, groove, schrantz o lite till..

 

Effekt processor, sampler, mixerbord, studio monitorer, gitarr, studio ljudkort och rätt typ av synth är väl vad du behöver, he he... Det va lite av det du behöver eller det är lite upp till varje person vad man använder för verktyg o dyl ;)

 

www.iol.nu har du bra info om lite allt möjligt ;)

 

/ PBMClubber

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blekis ®
Jag känner till ett par VST-Instrument som jag tror skulle passa dig.

 

Inte att förglömma den för gitarrister helt underbara pluggen "Amplitube" !!! Visserligen kostar den ett par tusen, men det är den väl värd, eftersom du då får möjlighet att få din gitarr att låta som om den spelades genom mer eller mindre ALLA välkända och kultförklarade gitarrförstärkare sen Hedenhös. Det låter otroligt illusoriskt, kan jag lova :)

 

(ja, inte samtidigt alltså, hehe ..)

 

 

[inlägget ändrat 2003-05-05 14:19:01 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Budgeten är inte så stor =). Tanken är att man skall kunna bygga på med tiden.

 

Saker som är bra som man slipper byta ut...Tipset jag har fått angående effektprocessor är en beg. digitech i form av 2101.

 

Den ända utrustningen som jag har är gitarr. Problemet sedan är bas och trummor....Trummor har jag Drumkit from hell som enligt mig är det bästa som har hänt. Problemet ligger bara hos mig...=)

/Iggle

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Coolt.. Har inte testat det.. Har amplitube liggande i fil servern.. Ska kika lite på den... tackar för tipset

 

/ PBMClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...