Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommunalstrejken


TicoRoman

Rekommendera Poster

Andersson_
Enkelt, sänk lönerna rejält för kommunalråden och liknande pampar och höj lönerna för kommunalarbetarna.

Men tänk lite.... i vår kommun tjänar kommunalrådet 40 000 - säg att vi sänker hans lön med hälften. Det finns ca: 5000 anställda i kommunen. Vi fördelar dessa 20000 på de anställda. Då blir det den enorma summan 4 kr i månaden. Vart hade du tänkt ta resten som krävs för att nå upp till Kommunals krav?

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

[inlägget ändrat 2003-05-06 13:02:55 av Andersson_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillen_009
Då blir det den enorma summan 4 kr i månaden.

 

[petig]

Tänk på de sociala avgifterna tillkommer. Det ger en ökning av brottolönen på ungefär 2,90

[/petig]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och vilka (eller får vi några över huvud taget?) kommunalråd får vi om vi betalar dem 20.000 kr/mån????? De kommer ju att fiffla ännu mer än de gör idag.

 

Vill man ha duktigt folk som tar ansvar så får man ju vara beredd att betala lön. Fast denna tes stämmer ju inte på politiker som inte anställs pga av kompetens, utan beroende på helt andra grunder. ;););)

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13.000 - 14.000 kronor

 

Det är ju ungefär 6 gånger mer än vad jag får i månaden. Jag har också utgifter som hyra, mat och annat. För att klara mig så får jag som tur är LÅNA ungefär 4000 skr varje månad. Eller just ja, under sommarmånaderna så får jag ju ingenting, zip, nada. Men vet du vad, jag har ju samma utgifter dom månaderna med. Tur man har lite kontakter så man får jobba lite under sommaren iaf. Men man får inte tjäna för mycket heller...

Visst jag kommer förhoppninsvis tjäna mer när jag väl får jobb. Om jag nu får jobb inom den sektor jag utbildat mig. Annars gör ju inte min utbildning som mycket för lönen...

Sen alla arbetslösa. Dom lever ju också på väldigt lite pengar.

 

Sen tycker jag fortfarande att dom är värda mer i lön. Men inte till vilket pris som hellst. Hur många kommuner är det som går så mycket plus att dom har råd att höjja med 5%???

 

-----------

// jumpman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...