Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikproblem


Ech

Rekommendera Poster

Jag har en Toshiba Satellite 1800-204, som jag använder hemma och delvis på jobbet, dock uppstod ett problem då jag skulle installera ett program som bara funkade under Win 98.

Jag installerade nämnda oS, och fick inte grafiken att fungera på datorn, får bara en liten ruta mitt på skärmen, och den tar nån standard drivrutin.

Grafikkortet:Trident Cyberblade AGP kort på 8 mb.

jag läste på Toshibas hemsida att det inte finns nån drivrutin för Win 98.(win2k,och ME stöds)jag harletat och letat men hittar inget fungerande.

Någon därute som kan hjälpa mej?

Jag MÅSTE ha win 98.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njae vet inte riktigt vad jag ska leta efter..det är väl inte bara att hitta sitt grafikkort va, bärbara datorer är väl lite individuellt specade, så jag måste antar jag söka specifikt på min dator, eller hur funkar det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat det där programmet som du säger bara fungerar under 98 på Windows ME?

 

För om du kan få grafiken att fungera med ME, så kanske det vore en idé!

 

Jag har aldrig stött på något program som funkat på 98 men inte på ME, så det låter lite konstigt att det BARA fungerar med 98.

 

[inlägget ändrat 2003-05-01 14:44:06 av Dada]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så funkar inte programmet under ME, detta programmet är egentligen avsett för antingen win 3.11 eller 95, men jag fick det att fungera under win 98 på en gammal bärbar jag hade...när jag nu skulle lägga in programmet på Toshiban som för övrigt körde ME så gick det inte.. och som sagt när jag skulle installera Win 98 på den datorn så fungerar inte grafikkortet...shit....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...