Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AUX

darkthorn

Rekommendera Poster

Tja!

Har en fråga angående logic. Har precis sålt mina 2 hårdvarutrummaskiner och införskaffat Native Instruments Battery. Det står i manualen till det att man kan använda separata outputs för varje trumljud istället för att ha allt sammanmixat. Givetvis vill jag helst det. Men för att få ut ljuden separat ska man skapa "Aux" bussar i Environment och sen sätta deras Input till den Multiout man vill fånga in. Frågan är, hur skapar jag Aux bussar?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 2 veckor senare...
Tomaz Productionz

Så vitt jag kommer ihåg så måste du ha Logic 5.2 eller högre för att kunna använda " Multi Channel " instrument.Ifall det är det du har så bör du kunna välja battery i multi i ställer för mono/stereo.Hur du sen skickar kanalerna till separata kanaler bör stå i battery manualen.

Länk till inlägg

hm, jag har det redan i min autoload.. hm. har inte du det? eller? dra ner mixerfönstret, längst ner till vänster har jag ett gäng. annars finns det nog nåt enkelt sätt att lägga till. assigna till dem gör du i nån av rutorna på channel stripen.

Länk till inlägg
  • 1 month later...

För att skapa ett nytt Aux objekt:

Kopiera en befintlig kanal t ex audio 1 genom att hålla control nedtryckt och dra kanalen åt sidan.

Markera den nya kanalen. I parameterfönstret till vänster kan du under "Cha" välja vad denna kanal skall vara för något Aux, Bus, Instrument osv.

Länk till inlägg

Tack, jag kör med en annorlunda environment där jag hade ställt in allt från första början och gömt undan Properties-blocket. Givetvis fanns det just där! Tackar så mycket! :-)

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...