Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilspel till PC


Nisse

Rekommendera Poster

Glenn Larsson

Hur menar du "bilspel" ?

 

Shoot'em up bilspel? - GTA 3

 

Rallyspel? - Collin 2

 

Även GTA3 har nu snart multiplayer snart:http://www.multitheftauto.com/ så det kan bli rätt kul i LAN.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

För småbarn kan jag rekommendera Microsofts Midtown Madness 3, en massa bilar att välja på, det går att köra överallt och man dör aldrig (inga väntetider)

+ att det går att köra på lite äldre datorer.

 

Annars är ju Colin McRae kul :-)

 

 

 

 

Mvh

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Colin McRae Rally 2 finns ju, det har funnits länge men är kul ändå! Dessutom dyker Colin 3 upp i sommar. Det kommer säkerligen bli ett kanonspel!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom dyker Colin 3 upp i sommar.

 

Bara det inte är som de förra. Skittråkigt att man inte kunde köra två mot datorn samtidigt.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med multiplayer via nätverk? (både 2:an och 3:an)

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Förlåt mig, fingrarna slant visst ;-)

2 skall det vara såklart..

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar faktiskt en gammal klassiker som Nedd for Speed Porsche 2000. Man brukar kunna få tag på den för 99:-

 

Midtown Madness 2 (Jag har 500 MB med extra bilar)

 

Need for Speed Hot pursuit 2

 

Alla finns som demo - så att du kan testa innan du köper.

 

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp need for speed serien är suverän

gillar speciellt 4:an och nyaste hot pursuit 2 där det är polis/brottsling

porsche är bra också men saknar pursuitläget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Midtown Madness 3 är under produktion av Dice (Digital Illusions) gå till: http://www.dice.se/ klicka på produkter och Midtown Madness 3.. så får ni se följande (lustiga) text:

 

"Digital Illusions tecknade ännu ett avtal med Microsoft i juni 2001. Detta nya avtal omfattar utvecklingen av en mycket välkänd licens, samt uppföljare till denna. För närvarande är alla närmare detaljer konfidentiella."

 

Jaja... de jobbar inte med sekretess iaf :o)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rally Trophy är fruktansvärt svårstyrt med tangentbordet. Bilen kan få värsta megasladden och snurra runt när man kör i 30 km/h ungefär. :) Sen blir man inte gladare av att kartläsaren slänger ur sig kommentarer som "Would you like me to drive?"

 

Min favorit bland bilspelen är just nu Rallisport Challenge. Här rör sig inte bilen som en tvål på vägen (som i Colin McRae) utan bilen sladdar på ett skönt sätt och inte heller överdrivet (som i Rally Trophy). Min förra favorit var Carmageddon (ettan). Tyvärr är sladdförmågan överdriven även här. Det tjuter i däcken när man kör i 20 km/h. Bilens rörelser i övrigt är underbara. Inte alltid verklighetstrogna, men det är ju spelupplevelsen som är det viktigaste. Bara att se fjädringen jobba och höra plåten skrapa mot asfalten.. Och känslan att köra ner från ett tak på ett 10-våningshus rätt ner i vägen. I vilket annat bilspel kan man göra det? Total frihet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rally Trophy är fruktansvärt svårstyrt med tangentbordet

 

Trodde alla lirade bilspel med ratt ;)

 

Men jag håller med om Carmageddon, jag tyckte iofs bättre om 2:an än 1:an.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde alla lirade bilspel med ratt ;)

VAAA???? Alla bilspel blir ju såå mycket lättare med tangentbord!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.. Finns det inte en 3:a i serien också? Jag får väl testa 2:an och se hur den är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Piltangenterna kan man ju på sina 3 fingrar. :) Fast det blir större närvarokänsla med ratt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe...jag är motorsportfreak, så visst tycker jag är det kul att köra med ratt, men det är mycket lättare med tangenterna!

 

[inlägget ändrat 2003-04-29 11:49:28 av Dada]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Fast, kör man "riktig" bil mycket (exempelvis på grusväg) så är ratten snabbare ifall bilspelet är någorlunda realistiskt.

Jag stod och tittade på en rallysimulator en gån på stockholms bilsalong, dvs. en hel bil med tilt, växelspak, pedaler och ratt.

Där hade inte arkadspelarna en chans..

 

 

 

/Johan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.. Finns det inte en 3:a i serien också?

 

3:an av Carmaggedon är värdelös, inte alls samma känsla som i dom 2 första.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Need for Speed Porsche höll mig klistrad framför datorn i några månader. Gick t.o.m. att köra på min jobblaptop, 366mhz, 4mb grafik.

 

Föredrar futuristiska 'bil'-spel, såsom Rollcage II och DethKarz. De borde gå att köpa billigt nu.

 

Har det kommit någon uppföljare till DethKarz kanske? Måste kolla...

 

Sen är det ju kul att köra top-down-view ibland också, då är DeathRally klart bäst. Skjuta, lägga minor etc.

 

C:\>Seb_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste det varit 3:an jag testade. Den sög verkligen. Som att skjuta en uppblåsbar gummiflotte framför sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...