Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabb uppkoppling


Nisse

Rekommendera Poster

Hur stor är skillnaden på ett 56modem, kabel och isdn? Vilket abonnemang är bäst och billigast för små orter? Isdn ser krångligt ut. Vad kostar det att ha isdn? Kan man spara in några pengar på isdn? Jag surfar mycket. Nån timme blir det. Jag laddar hem mycket. Vilket isdn abonnemang är bra för små orter? Är det värt att vänta på kabel internet? Hur stor är chansen att små orter får kabel internet? Jag bor i malung/dalarna. Det finns kabel tv i huset som jag bor. När jag söker på internet finns det analoga kabel-TV nätet. men inte digital. Hur kollar man när/om kabel internet kommer till huset? Hur går det för elmodem? Hur snabba är dom? Nån annan snabb uppkoppling att vänta på inom snar framtid? Vilken uppkoppling kommer först? Måste man ha isdn för att ta emot samtal vid surfning? Finns det program som kopplar ner när det ringer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett 56 k modem kommer sällan upp i max hastighet, mitt IDSN (Telia) kommer i stort sett alltid upp till 64 bps. Vilket ger mig ca: 20 % snabbare än modemet. Kabel i hastighet kan variera ganska mycket ofta snabbare än ISDN.

 

Telias Duocom vilket är ISDN-abonnemang med Inernet kostar 250 kr/månad och erästter då ett vanligt telefonabonnemang. Du får dock två olika telefonnummer. Här tillkommer lokalsamtalstaxa utan öppningsavgift när du är uppkopplad. Uppkopplingstiden är ca:1 sekund.

Här kan du kolla in mer om Duocom och om du kan få det http://www.telia.se/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=15757&CID=-17956

 

Kabel brukar ligga på en fast avgift per månad, ofta några hundra. Sedan kostar det ingent och du är alltid uppkopplad.

 

Ett alternativ är att skaffa ett telefonabonnemang med fast månadsavgigt och ingen samtalsavgift, sk "flatrate".

 

Internet via elnätet, hör med elleverantören.

 

Själv föredrar jag kabel om det finns möjlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...