Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Canon A70 (Mellanklass kamera?)


ordell

Rekommendera Poster

Jag är på väg att köpa en digitalkamera och tänkte kolla om någon har en kamera att rekommendera. Jag vill INTE ha en "liten" kamera, den ska vara bekväm att hålla i och inte så att man måste pilla för att komma åt avtryckaren ...

 

Jag har spanat på Canon PowerShot A70 (http://www.cyberphoto.se/canon/digital/a70.php) nån som har kommentarer om den ...

 

Det är alltså en "mellanklassare" jag är ute efter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en A40 (köpt hos http://www.alfadigi.com/). 2MP (årets modell heter A60, men den har inte börjat levereras ännu) Jag är nöjd med den. Det som är negativt (jag vet inte om det är just med denna Canon, eller om det är generellt för digitalkameror) är att den är lite långsam när man trycker ner avtryckaren. Vid motljus blir bakgrunden väldigt ljus.

 

Bra med min Canon är att den har lång batterilivslängd (jämfört med andra digitalkameror) - Passa på och köp laddningsbara batterier också.

 

Köp dessutom lite extra minneskort.

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en A20 just nu, vilket är föregångaren till A40.

 

Tror knappast kamerorna har blivit sämre sedan Canon gjorde A20:n, så om du gillar storleken på A70:n tycker jag du ska slå till. Min A20 har grym bildkvalitet jag tycker den slår många 3MP-kameror på fingrarna. Gissar att Canon har satsat på bra optik.

 

 

den är lite långsam när man trycker ner avtryckaren

Många som lånar min kamera klagar också på det, och sen visar det sig att de helt enkelt gör fel: Det verkar vara väldigt viktigt med dessa modeller att man trycker ner avtryckaren till hälften först, så den kan ställa in exponering samt fokusera innan man tar bilden. Jag läste dock nån kommentar på dpreview om att A40n var lite långsam på detta, så det är mycket möjligt att det skiljer sig mellan våra modeller. Jag har dock inte upplevt några problem alls med min kamera och är hur nöjd som helst. Tänker dock byta till en S50 nu för att få fler manuella funktioner och möjlighet att ta bilder i råformat.

 

 

Bra med min Canon är att den har lång batterilivslängd (jämfört med andra digitalkameror) - Passa på och köp laddningsbara batterier också.

Håller med! Och tycker även det är en fördel att den använder vanliga AA-batterier. Bara att knalla in på närmaste mack och köpa nya om de laddbara skulle ta slut.

 

//jonasn

[inlägget ändrat 2003-04-24 00:22:53 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...