Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Unencrypted data


jompa tompa

Rekommendera Poster

jompa tompa

Jag vet inte riktigt om detta är en php-fråga eller vad det är. Det är så att jag testade en sida jag håller på med i mozilla (kör ie vanligtvis) och när jag skickar formulär så kommer det up en varning om att datan är okrypterad och den frågar om man vill sända ändå. Det är förmodligen så i ie också, men jag har nog klickat i att den inte ska säga till. Hur ska man göra för att den ska försvinna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Edit --> Preferences --> Privacy & Security --> SSL --> SSL Warnings.

Kryssa ur:

Sendning form data from an .........

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jompa tompa

Jo, fast jag menade att jag vill att användarna inte ska få upp det när de använder mina formulär.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hehe, okej, missförstod dig helt och hållet.

Kan inte PHP men enda lösningen är väl att kryptera datan? Du kan ju inte ändra användarens inställningar.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda sättet är att använda sig av en SSL-kompatibel server, och köpa ett giltigt certifikat.

 

Du kan skapa ett giltigt certifikat själv, men då kommer det istället dyka upp en ruta som säger att det inte är utfärdat av ett giltigt företag.

 

Så alltså måste du köpa ett från exmpelvis Verisign, där de kostar ung. 3200 kr per år. Det är då ett 40-bitars, vilket inte ger så hög säkerhet, men om du bara vill ha bort rutan så räcker ju det.

 

Annars kostar ett 128-bitars ca 8000 kr per år.

 

[inlägget ändrat 2003-04-23 12:12:04 av Cariad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...