Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Barton eller Intel


Tor33

Rekommendera Poster

Hej!!

jag hade tänkt köpa en ny dator och vet inte om jag ska köpa en Amd Athlon 2800+ "Barton" eller en

Intel 2,66 GHz priset är nästan det samma??

 

/Tor33

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man bygger köper dator så ska man kolla vad man ska göra med datorn under dennes datorliv

 

så allt måste man ta hänsyn till inte bara vilken cpu man har

 

[inlägget ändrat 2003-04-21 23:00:12 av rolig]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du göra med datorn?

Hur mycket kan du om datorer?

Är pris en avgörande faktor?

 

 

Personligen skulle jag köpa AMD-prylar, mest för att jag gillar att stödja en konkurrent till den marknadsledande tillverkaren - inte för att jag tror att JAG kan påverka respektive företags resultat i någon större utsträckning men mest för att jag är GLAD att det finns konkurrenter till Intel som gör att priserna är humana.

 

/force2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dator med AMD Athlon med samma prestanda som en Intel P4 är något billigare än en Intel P4. Men du kanske klarar dig med en Intel Celeron? Och till videokomprimering var Cel enligt ett test lika snabb som en P4 vid samma frekvens. Skillnaden var att Ceeron var lättare överklocka 1700MHz överklockades till 3000MHz

P4 2000MHz fick de bra upp i 2800MHz.

Men AMD svårare bygga rent mekaniskt...

Intel: Köp boxad processor Enkelt få dit kylfläns, fläkt som ingår i boxad P4.

AMD: Ska man få lika stabilt monterad kylfläns som en P4 är det Alpha Pal 8045 som gäller. Hitta passande stabilt moderkort till 8045. Köpa passande fläkt till 8045, kylpasta för en droppe mellan processor och fläns...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...