Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DirectX 9.0a


MelA

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter att ha installerat DirectX 9.0a blev allting mycket långsammare (start av program tar betydligt längre). Vad beror det på? Jag har Windows XP.

 

Mvh

MelA

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt förvissad om att det är DirectX 9.0a som orsakar detta?

 

Då jag installerade säkerhetsuppdatering 811493 via Windows Update häromdagen noterade jag att systemet blev långsammare. Andra har också märkt detta. Testade med att ta bort uppdateringen och då blev det som vanligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag installerade säkerhetsuppdatering 811493 via Windows Update häromdagen noterade jag att systemet blev långsammare. Andra har också märkt detta. Testade med att ta bort uppdateringen och då blev det som vanligt.

Du kör nu utan 811493, alltså?

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör nu utan 811493, alltså?

Jag kör inte utan den, utan jag installerade 811493 igen. Tills vidare tar jag att datorn är något långsammare, då jag har konfigurerat den för interaktiv anslutning.

 

Vill du fördjupa dig i 811493, så kan du läsa lite här:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;811493

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade också säkerhetsuppdatering 811493 så det kan bero på den och inte DirectX 9.0a. Vad säger Microsoft om detta? Kommer de att åtgärda detta?

 

Mvh

MelA

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är andra som haft problem med den uppdateringen Q811493:

 

Here is a little info for you on MS03-013:(Q811493) Buffer Overrun in Windows Kernel Message Handling Could Lead to Elevated Privileges Patch for Windows XP Home and Pro. I installed this patch and my 2.4 gig system with 512 megabyte of Ram it slowed the computer down to a 486DX2.Taking 15 minutes to logon and once you logon it would take anywhere from a 5 minute to 10 minutes delay to open a program with no hard drive activity right click menu would take about 3 minutes to open. Come to find out I am not alone in this as a lot of people are having the same problem as I have. The strange thing is that disabling your antivirus auto protect feature fixes the problem. I had to uninstall this update. As having my antivirus software disabled is not something I would like to do. Now everything is back to normal I did test disabling my antivirus software and sure enough programs open normally. People have reported that this happens with Norton, McAfee and EZtrust Antivirus. I sent a message to Microsoft through there Windows XP newsgroup and Microsoft doesn't know if this is the cause. But they are working on it here is a copy of the newsgroup message it is worth checking in to in any case

 

http://winxp.bink.nu/

http://www.neowin.net/

 

[inlägget ändrat 2003-04-21 12:19:24 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade också säkerhetsuppdatering 811493 så det kan bero på den och inte DirectX 9.0a

Testa med att avinstallera (i lägg till/ta bort program) och se om det gör någon skillnad.

Om jag inte hade konfigurerat min PC för interaktiv anslutning, så skulle jag utifrån vad jag läst mig till om 811493 inte installera den på min dator.

För mig slöar den ner systemet marginellt men märkbart, men inte vid start och avslut utan då jag klickar på en applikation så är en liten fördröjning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade med att ta bort 811493 och nu verkar allt fungera igen som det gjorde tidigare! Applikationerna startar betydligt snabbare efter att tagit bort den.

 

Tack för hjälpen! Vi får hoppas MS löser detta...

 

MelA

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har också installerat DirectX 9, men har

inte märkt att det är någon större skillnad,

min dator är lika snabb som tidigare.

 

Brynäsarn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också installerat DirectX 9, men har

inte märkt att det är någon större skillnad

Det är inte DirectX 9.0a som segar ner systemet, utan uppdatering 811493.

Microsoft arbetar på en reviderad upplaga. Du kan läsa mer via denna länk, under Technical details står om problemet:

 

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-013.asp

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-27 13:13:56 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...