Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MLM


Hakinger

Rekommendera Poster

  • Svars 122
  • Skapad
  • Senaste svar
Men jag är här för att diskutera MLM

Du diskuterar ju inte. Inte ett enda vettigt inlägg utan mest en massa tjafs. Länka gärna till de inlägg som du själv tycker håller diskussionsstandard.

 

Du vågar inte visa något offentligt. Ge lite länkar (publikt) och om du hänvisar till att du inte får det (för lotteriinspektionen) så gör ju detta den här formen av MLM ännu mer suspekt än vanlig MLM.

 

Monsterloppan: Lägg ner nu...

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, nu börjar vi komma nånstans.

Vad påstås vinst/förlust-ration vara enl. ditt företag? Vilken oberoende myndighet kontrollerar detta? Eftersom bolaget är registrerat som ett brevlådeföretag på Jungfruöarna, med sina liberala lagar, som dom ju har för att locka dit just brevlådeföretag, kan man ju tänka sig att det är deras lagar som gäller? Hur vet jag som spelare att det är en rättvis fördelning av vinster? Om man nu skulle komma på att ration inte är till spelarnas fördel, vart vänder man sig då? Vad jag vet så ska det till en rackarns stor apparat för att förmå Jungfruöarna att ändra eventuella lagar, som är till nackdel för konsumenten, eller ens se till att eventuella lagar efterlevs.

Denna apparat som man isåfall skulle vara tvungen att företa avskräcker alla, då det i enskilda fall handlar om småsummor, det kostar mer än det smakar s.a.s. Kanske finns det skäl till att företaget är förbjudet i Tyskland, -och i USA, som annars brukar ses som företagandets himmelrike med den frihet dom brukar åtnjuta i kapitalismens namn.

 

Ja, jag vet att jag kommer med insunationer, men med tanke på vad ditt företag har sysslat med tidigare så har man skäl att misstänka att det inte är kundernas bästa dom har för ögonen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vågar inte visa något offentligt. Ge lite länkar (publikt) och om du hänvisar till att du inte får det (för lotteriinspektionen)

 

Ursäkta Esc, men monsterloppan har faktiskt gett en hel del information som man annars bara skulle få om man hade en personlig kontakt, jag vet inte hur det är med hennes företag men dom flesta MLM-företag har stränga regler om att man absolut inte får yppa nåt "offentligt" om uppbyggnaden eller vissa "produkter", jag håller som bäst på och dissikerar

det, och hon svarar så gott hon kan på frågorna jag ställer. Jag vet inte varför hon gör det, kanske för att hoppet finns där att om hon är ärlig så får hon kunder, eller så tror hon genuint på vad hon pysslar med, vad vet jag.

 

Och till hennes försvar kan man säga att jag är en stor del till att den här tråden hålls vid liv, dvs hon svarar på mina (och andras) frågor, vi är sas "way beyond" värvningstanken, anser jag.

 

Jag vet att jag ställer "farliga" frågor, och moderatorn är fri att döda tråden om dom frågorna eller resultaten av dom anses bryta mot eforums regler.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

precis ! " gett en hel del information som man annars bara skulle få om man hade en personlig kontakt"

 

ja jag är här för att diskutera MLM som organsationsform och att det visst är seriöst som vilken annan organisationsform som helst!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> Jag trodde den här diskussionen var död...

 

Jag tycker det har gått för långt. Känns som läge för eutanisi :-/

 

Visst är det intressant att studera Monsterloppan (eller Maria Pettersson eller vad hon nu heter) men det är inte vettigt att göra det i ett seriöst, öppet forum, för hon är ju inte dum. Hela tråden har mer eller mindre obemärkt blivit till en stor reklamplats. Och jag tror hon vet vad hon gör. Är hon så erfaren som hon säger så vet hon.

 

En av de effektiva metoder man kan använda för att påverka människor är att vara snäll och trevlig. Därmed inte sagt att alla som är snälla och trevliga är ute efter att påverka, men om någon obekant person försöker bekanta sig med dig genom att vara snäll och trevlig och sedan vill att du ska prova på eller köpa något, så ska man tänka sig noga för.

 

Jag vet att ni som försöker diskutera med henne och skriver inlägg här inte är intresserade. Men för varje person som skriver finns det minst tjugo som bara läser. Tänk på det. Tänk på alla som inte syns. De kan falla för frestelsen. De kanske redan fallit...

 

Återigen, det är intressant - javisst - men är det så intressant att det är värt att offra folk på det? Fortsätter det så här kommer hon att få fler intressenter, inte färre.

 

Bara det faktum att hon tillåts hålla på i ett seriöst forum gör ju att hennes verksamhet verkar seriös...

 

Så, jag uppmanar er att inte svara på hennes inlägg här. Ta det privat istället. Det är bättre att låta henne stå oemotsagd och få det här att falla i glömska än att bara tjafsa vidare. Ju mer det snackas, desto mer exponeras forumdeltagarna för fenomenet, desto mer legitimt verkar det. Och vad man än säger så går det inte att få henne att erkänna. Det går inte att avslöja henne. För hon spelar inte efter samma regler.

 

Nu kanske det kan låta som att Monsterloppan på något vis skulle vara ond, men så menar jag inte alls. Jag tror inte hon är någon dålig människa. Hon verkar bara sugen på att tjäna pengar. Och i ärlighetens namn är väl de flesta av oss det. Men det finns en anledning till att hennes metoder är olagliga.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

=) man får tacka! jag är ialla fall inte dum eller ond!

 

nej och jag har hela tiden påpekat att jag är här för att diskutera MLM som organisation och inte mitt företag! vad ni har fastnat vid är mitt första inlägg överhuvudtaget!! sorry för det .. men det var väl effektivt till att få igång en diskussion. bara det att vi fastnat i detaljfrågor runt mitt företag!!

 

"Bara det faktum att hon tillåts hålla på i ett seriöst forum gör ju att hennes verksamhet verkar seriös..."

som sagt svenska staten har samma produkter men tillåts göra reklam.. vilket jag inte får! därför verkar jag mer skum än staten!! Men jag anser att är jag oseriös så är svenska staten med svenska spel precis lika oseriös och illegal!

 

Sen är det allmänt bekant att blir man säljare eller del av ett mlm företag eller enskild företagare eller aktieägare i ett bolag eller vad som helst för näringsidkande så är man ute efter att tjäna pengar!

men blir man rik?? tjah finns inga garantier .. eller hur?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah allas vår gud är pengar och dollar!! :-)

 

Hmm, tycker nästan synd om Monsterloppan som har försatt sig i en sådan situation att hon måste hejdlöst promota någonting som är hopplöst från första början. "bah" avslöjar att hon kanske börjar tappa humöret, trots den proffsiga smileyn :-) Inte desto mindre har hon lyckats få gratis annonsutrymme, som kanske kan mildra den värsta ångesten ett tag.

 

Sen det där om pengar, ehrrrm det finns en anledning att vi över huvud taget har Svea Rikes Lag. Det är bla pga att folk inte saknar uppfinningsrikedom vad det gäller att införskaffa sig pengar på dom allra lustigaste sätt, som vi faktiskt behöver både en lagstiftning och ett väl fungerande rättsväsende. Just här hade vi behövt en moderator :-)

 

Bara mina småpengar ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

bah betyder inte att jag tappat humöret.. bara att jag blir lite småless =)

 

japp jag tycker det är bra med lagar och regler.. men löjligt när det ska hindra konkurrens!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annonsutrymme? Jag vet inte det, jag. Jag tror de flesta som varit intresserade av att börja med detta har fått sig en ordentlig lektion i hur MLM fungerar och inte fungerar. Jag tycker det liknar mer en avrättning än bra PR.

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah betyder inte att jag tappat humöret.. bara att jag blir lite småless =)

Jag kan förstå det när du inte får någon som helst respons. Detta forumet kanske var allt för medvetet för dig?

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hindra konkurrens? Nä, snarare hindra folk från att bli lurade. Men detta kan ältas hur länge som helst, jag avslutar med detta; Så länge en stor del av inkomsten kommer från värvning och/eller månatliga "medlemsavgifter" (kalla det vad ni vill), snarare än produktförsäljning så är det ett pyramidspel.

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp jag tycker det är bra med lagar och regler.. men löjligt när det ska hindra konkurrens!

 

Maria(?), det skulle vara mycket intressant om du istället skrev "jag vill ut". För det tror jag att du vill, om det inte vore för alla dessa "men" :-)

 

Kanske dags att prova Svenska Spels konkurrerande produkter ?(sorry, kunde inte låta bli ... ) :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

precis det som det inte gör !

 

sätt dej in i systemet först innan du gör massa antaganden och påstår att nåt är illegalt!

 

ingen dömer dej skyldig innan du fått din sak prövad? eller hur?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som hållt på med det där, och det framgick ganska snart att det var värvningen som gav inkomst, inte dom svårsålda produkterna. Sen att ett startpaket till Nikken kostade honom 20.000 eller vad det var, gjorde inte saken bättre.

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

vet inte vilket företag du pratar om .. men är då inte nåt av mina ialla fall .. så mkt förstår jag!

har inte hört talas om nåt som kostar 20 000 :-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> Annonsutrymme?

 

All reklam är bra reklam. Ju mer man exponeras för något desto mer accepterat och välbekant blir det.

 

 

> Jag tror de flesta som varit intresserade av att

> börja med detta har fått sig en ordentlig lektion i

> hur MLM fungerar och inte fungerar.

 

Låt mig gissa: Du var inte intresserad av att börja med MLM?

 

Du förstår, människor är lite roliga. Samma sak ser olika ut beroende på vem som tittar. Jag kommer osökt att tänka på ett citat ur boken "The Social Animal". Tiden var före presidentvalet mellan Lyndon B Johnson och Richard M Nixon. Det hade varit en direktsänd tv-debatt och efteråt besökte personen några vänner som stödde Lyndon. De kommenterade entuastiskt debatten med: "Wow! Såg du? Vilken kille. Han spöade ju skiten ur Nixon.". När personen en stund senare besökte några vänner som stödde Nixon och hade sett samma debatt så var det ju inte precis någon förluststämning där. Nej, de var lika entusiastiska och tyckte att Nixon hade vunnit debatten och att Lyndon B Johnson inte haft en chans.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...