Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MLM


Hakinger

Rekommendera Poster

  • Svars 122
  • Skapad
  • Senaste svar
skulle dessa 10% utgöra totala inkomsten av min säljinkomst?? neh knappast va?

 

Det där vet ju bara du nånting om, men tills en annan fått se bhandfasta bevis på att så inte är fallet så väljer jag att inte tro på dig. Förutom genom att läsa reglerna så har jag haft vänner och bekanta, även familjemedlemmar, som inte kunnat ge nåt stöd för att MLM i sig skulle vara vägen till den rikedom MLMförespråkarna talar om.

 

Du har ju varit på hemsidan vi pratar om? Om du kollar vad konceptet går ut på, så kan du ju inte förneka att poängen med att gå med, med tanke på hur utförligt man förklarar värvningsproceduren, är just att man ska tjäna pengarna på det. Dom här spelen får man inte veta nånting om tillnärmelsevis lika mycket. Vad är poängen med att, mer eller mindre, dölja vad själva spelen (det som då officiellt är produkten)

går ut på, eller spelens värde för "konsumenten"?

 

Det är såna saker som får mig att luta åt att det handlar om pyramidspel, snarare än att man försöker sälja en produkt.

Inom andra MLMbranscher, där man har "riktiga" produkter som man kan ta på, så avskräcks man av priset på dom istället, man förstår ju att ingen vettig människa vill betala dom priserna (och göra mig rik den vägen) så då återstår nätverket som inkomstkälla. Ja, jag vet, för att jag ska vara helt säker så borde jag själv gå med och skulle gärna göra det, om jag slapp risken att bidra till nåt som jag i grunden tror är omoraliskt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

studera gärna infon lite bättre!

vill du kan jag skicka en ännu utförligare beskrivning av systemet i ett privat mejl .. men nu diskuterar vi isåfall mitt företag i detalj .. inte mlm som organisationsform!

 

dessutom har jag inte sagt att man kan bli rik! man kan tjäna pengar .. men den som utlovar rikedom går till överdrifter..

jag personligen tycker det är bättre att underdriva och vara realist .. ju mer du jobbar desto bättre för dej.. ju mindre du jobbar desto sämreför dej! så enkelt är det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå, jag ska läsa igenom allt en eller ett par gånger till och se om jag missat nåt. Visst får du skicka mig information om ditt företag, ju mer desto bättre. Jag menar nu "känner" ju vi varandra så då blir det ju ett mail vänner emellan :)

Jag vet det jag behöver veta om MLM-världen, jag tjänar exakt dom pengar jag vill tjäna med tanke på den arbetsinsats jag vill lägga ner för att få dom, så det är ingen risk att ditt mail kommer att kunna betraktas som främjande av (...)i förvärvssyfte, eftersom du inte kommer att kunna värva mig :) Så jag kommer inte att anmäla dig :)

 

[inlägget ändrat 2003-04-20 00:42:10 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till monsterloppan:

 

Ja, ja, jag säger bara det.

Monsterloppan vill ju bara få in lite folk i sin downline så att han kan tjäna in det han måste betala upline och för sina, böcker, tidningar, band, eller vad de nu må vara.

 

Känner någon till någon som verkligen har tjänat pengar på sånt här trams?

 

Jag blev medbjuden en gång på ett möte, de ville visst ha betalt för mötet, men tack och lov så betalade min "värvare" mitt inträde. Sedan följde ett snarast religiöst möte, där alla hurrade och berättade hur bra det var. Utan att egentligen förklara hur. Till sist följde ett par vittnesmål om några, som hade gått med, och deras mål var att sluta med sina ordinarie arbeten. (Vilket de inte kunde göra, eftersom de måste betala upline'n)

Jag försvann därifrån. Dagen efter försökte jag prata min värvare till sans, men han var hjärntvättad. För att använda ett chatuttryck FUBAR (F****d Up Beyond All Repair). Denna MLM försökte dessutom kränga schampo (de sade att på sikt skall man kunna köpa alla märkesvaror, men så vitt jag vet så är det fortfarande endast schampo, 3 år senare).

 

Snälla vill du hålla på att fördärva din ekonomi, göra alla dina vänner till prospects i din downline och försöka tjäna pengar på dem. Och dessutom försöka kränga ditt skit till alla du träffar i korvkön, på ICA, eller någon annan stans, gör det då, men lämna oss på eforum ifred!!!!! ingen här är intresserad av ditt sk*tsnack. Alla som varit med ett tag vet att MLM är en stor bluff

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

 

EDIT: Tog bort lite kraftuttryck....

 

[inlägget ändrat 2003-04-20 01:41:08 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon mot förmodan skulle nappa på monsterloppans erbjudande så kolla in denna sidan först:

http://www.mlmsuger.cjb.net/

 

Hoppas jag har förstört marknaden för monsterloppan på eforum åtminstone, hehe! :)

 

Enda sättet man skulle kunna tjäna pengar är genom att starta ett MLM företag själv, dvs om man är helt skrupelfri och aldrig hört talas om ord som moral & etik.

Man kan alltid hoppas att regeringen tar krafttag mot detta och totalförbjuder MLM-företag i Sverige.

 

[inlägget ändrat 2003-04-20 05:47:31 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en intressant länk. I forumet länkade någon till en promemoria skriven av 4 studenter vid Halmstads högskola. PM:et ingick i en mindre marknadsföringskurs, 5 poäng.

 

Den promemorian var den konstigaste jag läst och jag är förvånad ifall den blev godkänd. Studenternas slutsats var (utdrag):

Vår ambition var att tydliggöra vad nätverksmarknadsföring är för något. Det tycker vi

att vi har gjort. Vi har inte tagit upp hur lagstiftningen som idag finns har uppkommit.

Arbetet hade då blivit alldeles för omfattande. Det material vi har haft att tillgå

kommer från branschen själv och är därför positiv till företeelsen. Det tar inte upp

eventuella negativa sidor av nätverksmarknadsföring för konsumentens del. En

nackdel som vi själva kan se ur konsumentperspektiv är att produkterna inte är

tillgängliga för alla eftersom de inte säljs i butiker. Förutsättningen att få vetskap om

produkternas existens är ju att man som konsument kommer i kontakt med en

distributör.

http://www.hh.se/staff/uliv/pmP.pdf

 

Jag tycker att 4 studenter vid en högskola borde ha kunskap och förmåga att tänka lite längre än så där. Själv har jag fått lära mig att en promemoria, på högskolan, skall vara objektiv och undersökande. Stor vikt fästs vid studenternas förmåga att analysera företeelsen som behandlas i promemorian.

 

Därför är jag förvånad hur studenderna inte kunde se någon mer nackdel för konsumenterna än att varorna inte såldes i butik.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

[inlägget ändrat 2003-04-20 06:14:26 av TicoRoman (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker att 4 studenter vid en högskola borde ha kunskap och förmåga att tänka lite längre än så där.

 

Varför det? inträffar något slags magiskt trolleri när man kliver innanför dörrarna på en högskola? kreativitet, gott omdömme, objektivt tänkande kopplat med intellektuell skärpa mm kan endast stimuleras om det finns hos personen i fråga från början, inte läras in i efterhand.

 

Att ha en examen från högskola är absolut ingen försäkran om att dessa egenskaper finns där....jag har mött människor med endast grundskola som uppvisar en mer sund och objektiv förståelse för omvärlden och dess komplexa frågeställningar än vad många akademiker gör.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha en examen från högskola är absolut ingen försäkran om att dessa egenskaper finns där
Du har helt rätt.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

som sagt: man ska noga se på villkoren och ta sej en funderare på vad det innebär innan man går med i ett MLM- företag!

 

finns företag med sämre villkor och företag med bättre villkor!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

*S*

 

Jag är en Hon !! ;-)

 

Hallelujah!

 

okay du gör som du vill Esc! Men jag är här för att diskutera MLM .. tål du inte diskussionen bör du ju inte gå in här och läsa mina trådar!

 

ha en bra dag! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns företag med sämre villkor och företag med bättre villkor!

 

Ja, du har ju fortfarande inte nämnt vilket företag det handlar om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde du typ inte gjort nått i stil med

 

gör tills tal = 100 {

 

skriv ("- Jo !\n");

skriv ("- Nä !\n");

skriv ("- Jo !\n");

skriv ("- Nä !\n");

 

öka tal med ett

}

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Susanne Östh

Det var det som Insider tog upp. Var väldigt bra. Dessutom sa de att produkterna man köper via dessa MLM är dyra. Det finns likvärdiga produkter i affärn som är billigare. ytterligare en orsak att "undvika" MLM ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

monsterloppan!

Jag väntar på mera info, som du lovade. Men ta det på flemens@hotmail.com (wineasyadressen har slutat funka)

 

Om du inte vill skicka, kanske du kan svara på vad dom här lotterna som man måste köpa varje vecka, kostar? Media tycks tro att det kostar 6400:- kr om året. Men här kanske du kan skingra mystiken.

Jag citerar från reglerna:

 

Alla som är medlemmar i (MLMföretaget) måste köpa en lott i veckolotteriet för att kunna tjäna pengar på de aktiviteter som äger rum i den enskildes nätverk.

 

Sen måste man (nya medlemmar iaf) köpa ett webkit också.

Alla nya medlemmar måste köpa en personlig nätsida för att kunna vara aktiv i (MLMföretaget).

 

Sen angående detta att du inte lovar att man kan bli rik på det här och att dom som gör det är oseriösa, det har ringa betydelse vad du säger när din organisation säger följande:

Eftersom detta fortfarande är väldigt nytt, finns det väldigt få aktiva medlemmar i (MLMföretaget). Det betyder att var du en finns i världen har du fortfarande goda möjligheter att vara med från början i något som kommer att sprida sig som en löpeld över hela världen. Det betyder också att du har chansen att TJÄNA MYCKET PENGAR

 

På nåt sätt får man ju intrycket att det starkaste incitamentet för att gå med är ju för att tjäna grova pengar lätt, inte att informera om små trevliga spel på internet...

 

*edit*

Såg nu att det sista ju inte var en "officiell" programförklaring från MLMbolaget, utan det var en "oberoende medlem". Detta är också intressant, det att MLMbolaget är extremt noga med att distansiera sig från sina medlemmar, dvs påpekar kraftfullt att medlemmarna är oberoende och i princip inte har nåt med bolaget att göra. På så sätt behöver dom inte ta nåt som helst ansvar för vad medlemmarna hittar på för att locka in nya prospects, dom kan alltid skylla på att det är "oseriösa" medlemmar som ställer till det, inte själva konceptet.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-20 12:24:28 av Pentti H]

[inlägget ändrat 2003-04-20 12:38:13 av Pentti H]

[inlägget ändrat 2003-04-20 12:43:27 av Pentti H]

[inlägget ändrat 2003-04-20 13:04:33 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monsterloppan

tjah jag tycker inte vi är speciellt dyra .. inte heller att oriflames produkter är speciellt dyra i förhållande till andra likvärdiga produkter som finns på öppna marknaden!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...