Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komma med i Msn?


Kristianstad

Rekommendera Poster

Kristianstad

Hej hej!

Jag, liksom många andra (?) får då man skriver t.ex. www.aftonbbladet.se ett meddelande från Msn som säger att den inte hittar www.aftonbbladet.se (http://search.msn.se/dnserror.aspx?FORM=DNSERR&q=www.aftonbbladet.se) och att det kanske är www.aftonbladet.se man vill gå in på.

 

Jag undrar hur man får sin hemsida att hamna i den databasen. Jag är med i Msn:s sökmotor, men inte i denna listan.

Det är många hemsidor som är med i den listan och jag kan inte tänka mig att det kostar pengar?

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, liksom många andra (?) får då man skriver t.ex. www.aftonbbladet.se ett meddelande från Msn som säger att den inte hittar

Jag får inte det meddelandet, utan kommer till Sidan kan inte visas. Men det beror på att jag ställt in i Internet-alternativ/Avancerat: Sök inte från adressfältet.

Väljer jag där istället att markera: Gå till den plats som bäst matchar, ja då får jag samma resultat som dig.

Testar då att skriva www.stosssan.com och får förslaget att det kanske är www.stassen.com jag menat.

Frågan är om MSN search har sidor i en databas, eller om de utifrån sökningen gör en översättning på det närmast liggande, vilket gör att det kan bli lite märkligt resultat ibland.

Jämför med stavningskontrollen i Word. Då Word inte känner igen ett ord kan det bli mycket märkliga förslag, ibland helt tokiga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte det meddelandet, utan kommer till Sidan kan inte visas.

 

Äntligen av med det ! Poäng till dig !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...