Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minne


andreas_nordman

Rekommendera Poster

andreas_nordman

Hej!

 

Jag köpte ett 512MB DDR SDRAM 333MHZ 184PIN och sen satt jag in det i datorn och tog då bort mitt gammla 128 MB DDR SDRAM 266MHZ 184PIN med tanke på att jag inte vågade köra med två minnen som är det är olicka hastigheter på men vad tror du?

Kan det bli konflikter mellan dessa två om man kör med dem samtidigt

 

/AndreasN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen fara med att köra med olika hastigheter på minnena, det som händer är bara att ditt snabba minne anpassar sig till den lägre hastigheten, och ärligt talat så vet jag inte om man märker nån större skillnad med att köra i 266Mhz mot 333Mhz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andreas_nordman

OK men hur ska jag göra ska jag sätta det snabbaste minnet på Minnesplats 1 eller ska jag ta det långsamare minnet på 1 och det snabbaste på 2:an

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör stå i manualen för moderkortet hur den vill ha minnena plaserade (om det behövs). Men på mitt moderkort verkar det inte ha nån betydelse, vad gäller hastigheten, hur dom sitter.

Moderkortet brukar själv reglera hastigheten på minnena så att dom körs i den hastighet dom klarar av.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Gigabyte 7VAXP Athlon XP 2400+, 512PC2700 DDR, 256PC2100 DDR, Inno3D GF4Ti4600. WinXP Pro SP1 DX9.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa snabbaste på 1:an, men det borde inte spela någon roll, blir nog långsammaste hastigheten rakt över!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...