Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dos Attack type: TEARDROP

Guest PLEASE_DELETE_ME

Recommended Posts

Guest PLEASE_DELETE_ME

Jag blir utsatt för Teardrops lite hela tiden, vid olika tillfällen per dag. Jag har en D-link 604 som brandvägg men vet inte om den står emot.

Jag blir disconnectad från mIRC hela och när jag kollar i loggen står det

*Dos Attack type : Teardrop!!

Frågan är då vad jag kan göra åt saken?

Hjälper det om jag kontaktar min isp (Bostream) kan de i så fall göra något ? De har väl loggar på trafiken ?

Blir så less på sånt här, det har hållt på i 3 dagar nu.

={Dionne}=

Stefan Eklinder

Du får nog snarare försöka spåra den personen som utför attackerna. Även om det inte hör till det enklaste.

Sedan får du spåra personens IP-nummer till en ISP och där anmäla personen. Vad som hänt, när det hände också vidare.

Värsta är att det kan hoppa mellan flera datorer för att undvika upptäckt. Jag menar, har du otur anmäler du någon som är helt oskyldig. Om det nu inte är någon scriptnörd som gör det för spännings skull från sin egen dator.

Prova först att kontakta OP:arna på kanalen personen finns på. De kickar honom/henne med en gång. Är det en seriös kanal så får han/hon inte lov att befinna sig i kanalen längre.

Lycka till!!!

---

/Stefan Eklinder

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

[inlägget ändrat 2003-04-19 13:25:32 av Stefan Eklinder]

Guest PLEASE_DELETE_ME

Saken är den att det inte loggas någon IP på den som utför attacken på mig. Det är förresten loggen i brandväggen jag menar.

Skulle IP'n stå vore det ju enklare, men nu har jag ingenting att gå på, det enda som står är vilken typ av attack som gjorts (när det är dos-attacker verkar inte IPn loggas som den gör annars).

Någon som vet om d-linken är 'immun' mot sådana dos-attacker eller är det läge att kanske smälla in en zonealarm också ??

={Dionne}=

Stefan Eklinder
Saken är den att det inte loggas någon IP på den som utför attacken på mig. Det är förresten loggen i brandväggen jag menar.

Nu var det länge sedan jag höll till på IRC, men vill minnas att man med ett speciellt kommando kunde se IP-numret på den man chattade med eller på vem som helst.

Fast då krävs det förstås att du vet nicket på den som gör det. ;)

---

/Stefan Eklinder

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...