Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt grafikkort


matte77

Rekommendera Poster

Hej jag funderar på detta grafikkort:LEADTEK WF FX5800ULTRA 128MB MYVIVO, tänkte först köpa ett ati radeon 9700 pro, men i databutiken sa dom att detta var bättre. Nu undrar jag, är det så? Priset spelar ingen roll jag vill bara ha det bästa...

Tacksam för svar/ Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, först heter det datorbutiken, en databutik (om det nu finns) är en butik som behandlar data, alltså information. Nu när du vet det kan vi gå vidare. Jag är kritisk till fx-korten, de väger över 1 kg, de producerar värme som fan, är stora, och det är inte överdrivet bra prestanda på dem. Jag rekommenderar dig att läsa denna artikel - http://www.nordichardware.se/recensioner/grafikkort/2003/Gainward_FX_5800_Ultra/ , det är inte samma tillverkare, men det är i stort sett samma kort.

Det jag däremot rekommenderar är ett Radeon 9800 pro kort, det är bättre på alla sätt och vis, både än 9700 och FX. Däremot har det inte släpps så många versioner av det än, men det kommer. Det nuvarande kortet kostar ungefär 5000 kr, men det kommer att komma billigare versioner snart (läste någonstans att det skulle kosta 4300). Peace out.

 

[inlägget ändrat 2003-04-19 11:23:09 av mellan]

[inlägget ändrat 2003-04-19 11:23:46 av mellan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Ändå är jag sedan TNT-korten en trogen Nvidia-köpare. Nästa kort blir ett ATI, men de har problem med leveransen av kretsar. Läste någonstans att Nvidia själva var missnöjda med sina FX kort.

 

[inlägget ändrat 2003-04-22 22:07:11 av Donald]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...