Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows i Linux?


JC 2003

Rekommendera Poster

Hej på er! vet någon hur bra det går att köra windowsprogram i LINUX? Ex. Macromedia, Photoshop

 

Hälsningar Bill Gates

 

[inlägget ändrat 2003-04-18 23:30:54 av JC 2003]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

silverzurfarn

 

Vad jag vet så går det inte att köra Windowsprogram

i Linux, i varje fall inte Windowsbaserade spel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå det går, både spel och andra program. I och för sig med varierande resultat. Man behöver en windows emulator som heter wine för att kunna göra det. Denna hittar du på www.winehq.com. Där finns även howto's. Tror det finns ganska gått om inforamation om det på support.linux.se också. Det enda av de ovan nämda program jag testat är photoshop och de lyackeds jag få igång tror jag, vet inte om det funka bra att använda sen dock. Finns annars ett liknande program för Linux som heter Gimp som är likvärdigt eller kanske till och med bättre.

 

Lycka till!

 

/Linus Kilander

 

[inlägget ändrat 2003-04-18 23:51:58 av Linus Kilander]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er! vet någon hur bra det går att köra windowsprogram i LINUX? Ex. Macromedia, Photoshop

 

Tittat på Wine? http://www.winehq.org

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul! Men kan jag installera programmen från linux med? DVS. utan att ha windows installerat?

 

MVH johan 2003

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Pontus östlund

Sorry att jag drar fram en gammal tråd men detta fick mig att småle:

 

"Finns annars ett liknande program för Linux som heter Gimp som är likvärdigt eller kanske till och med bättre"

 

Gimp kan användas till mycket och funkar bra i många fall men det är nog ljusår efter Photoshop i alla bemärkelser (borträknat priset då ;)

 

# Pontus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...