Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Konvertera filer

aquamannen

Recommended Posts

Tjena, Jag har hittat lite gamla MSworks filer på en burk med win 3.1. Problemet är att jag har office 2000 på min nuvarande burk och det lyckas inte konvertera filer så att dom blir användbara. Blir mest en massa skräptecken alternativt svar att det inte går alls.

Någon som har en lösning?

Andreas

Jag har inga office-skivor i närheten att verifera det jag skriver med men jag är väldigt säker på att det finns import-filter för Works att välja när man installerar word.

Stoppa in första CD:n, leta efter komponenten "Import MS Works" eller nåt liknande, installera.

(skulle vilja ge dig en mer detaljerad beskrivning men eftersom det skulle bli fritt ur minnet så är det lika stor risk att jag vilseleder dig som att jag hjälper dig).

Det fungerade suveränt i Word för textfiler men gick inte i Excel för kalkylbladen.

Flera tips är välkommna

Andreas

Citat från "Hjälp om Microsoft Excel"

Det går inte att öppna filen jag skapade i Microsoft Works.

Microsoft Excel 2000 kan inte direkt öppna filer som skapats i Microsoft Works version 3.0 eller senare. Om du vill öppna en kalkylbladsfil i Excel, måste du först öppna Microsoft Works-filen du vill använda i programmet Microsoft Works. Klicka på Spara som på Arkiv-menyn och markera något av följande filformat i listan Filformat. Spara och stäng filen innan du försöker öppna den i Excel.

Works för Windows 2.0/Works för DOS SS

Excel SS

Lotus 1-2-3

Om du vill öppna en Microsoft Works-databasfil i Excel måste du först spara filen i Microsoft Works som en dBASE-fil, och sedan öppna dBASE-filen i Excel.

Den inbyggda hjälpfunktionen i Office är ofta en mycket bra problemlösare för oss nybörjare :):thumbsup:

-------------

Vänligen

Carl

[inlägget ändrat 2003-04-21 13:04:32 av CarlWan]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...