Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB fungerar inte...


evil_eye

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Igår så installerade jag SP1 på mitt XP Pro. Men när jag startade datorn så fick jag ett minst sagt otrevligt problem! Min mus (som sitter i USB:n) fungerade inte... Jag försökte installera om moderkortsdrivrutinerna. För när man har installerat dem så ska det gå att uppdatera USB drivisarna. Men icke!

 

Win XP Pro SP1

Moderkort: MSI K7N2

 

Någon som vet vad som är fel och hur jag fixar det.

Just nu så har jag satt på PS/2-adaptern på musen för att den skall fungera men jag vill ju ha fungerande USBportar!

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

[inlägget ändrat 2003-04-18 16:01:39 av evil_eye]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte internet på den datorn och jag hittar inte var jag kan ladda ner filerna manuellt!

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte internet på den datorn och jag hittar inte var jag kan ladda ner filerna manuellt!

Härifrån kan du ladda ner alla uppdateringar som finns på Windows Update manuellt för att installera på valfri dator:

 

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/sv/default.asp?corporate=true

 

Om det gäller engelsk XP, byt ut sv i länken mot en.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte funka...

 

Det står att den letar efter saker som den ska uppdatera!

 

Och smart som jag är så hittar jag ingen länk där man kan ladda ner manullet!

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj... Jag kunde inte använda Opera!

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte funka...

Kommer du inte in till Windows Update-katalogen?

Då jag klickar på länken så är det första fönstret som visas "Sökning görs efter den senaste Windows Update programvaran". Nästa fönster är "Välkommen till Windows Update-katalogen". Klicka där på "Sök efter uppdateringar för Microsoft Windows". I det nya fönstret väljer du operativsystem och språk. Sedan får du möjlighet att välja "Viktiga" eller "Rekommenderade uppdateringar"

Där kan man manuellt hämta alla uppdateringar som finns tillgängliga på Windows Update.

 

På Download Center finns också uppdateringar att kunna ladda hem:

 

http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?langid=19&displaylang=sv

 

Där kan du också hämta uppdateringar och spara för att installera senare eller på annan PC.

 

Angående grundproblemet, har du testat att ansluta USB-musen i annat USB-uttag?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst har jag testat att byta port...

 

Men SP1 ska ju ha stöd för USB2.0 och när jag installerar SP1 så slutar min USB fungera?

Det är något som jag inte förstår!

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan gjort!

 

Jag tror att det är något med mitt BIOS men jag försökte flasha upp det men jag fick aldrig ordning på hur man gjorde!

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, det SP1 som är boven i dramat? Jag installerade nyligen XP inkl. SP1 och mina USB-portar på baksidan slutade fungera. Som tur är fungerar dem på framsidan, men jag har behov av att alla ska fungera. Tidigare körde jag ME och då fungerade alla portar. Hade du XP innan, fast utan SP1 och då fungerade det alltså? Sjukt att ett servicepack gör att det fungerar sämre i såna fall.

Jag har även kört att alla updates som finns, men inget fungerar.

Någon som har något tips på detta problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni kan testa att gå in i device manager och köra "update driver" och välja via windows update om ni får den förfrågan..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser hela tråden så ser du att jag inte har internet på den datan med problemet!

 

Men ingen av min portar funger så det måste vara något som är fel med SP1...

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag precis hade formaterat har jag inte gjort någon systemåterställningspunkt...

 

Och jag vill inte installera allt igen!

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...