Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min Palm skall bort -> Vilken mobil?


JH-08

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har tänkt göra mig av med min Palm och ersätta den med lämplig mobiltelefon. De funktioner som jag använder mig av är Kalender, Kontakter ( och avantGO, men den kan jag klara mig utan ). Jag måste kunna synka den emot Outlook.

 

Någon som har något tips på lämplig telefon. Så liten som möjligt...

 

Tack!

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma sits som du (tror jag). Var trött på att behöva ha två enheter... Jag köpte en SonyEricsson P800 och är super nöjd. Den klarar allt som jag behövde ha Palmen till. Dom andra telefonerna som jag tittade på var "bara" telefoner. Nokias communicator var den närmast men den är för stor.

Ju mer jag använder min P800 (köpte den den 21 december) älskar jag den. Det kommer fler och fler program till den och jag kan göra egna. Enda minuset är att inte SE har ett eget PC program som Palmen hade. Men du ville ju synca mot Outlook så då kommer du vara nöjd. Jag tycker inte om Outlook men "tvingas" använda det. Jag tyckte Palmens kalender var helt underbar. Men man kanske inte kan få allt...

Det som P800an vann på över dom andra är att jag skriver väldigt mycket i den. Dokument, mail m.m i jobbet och att ha pennan framför knapparna är det bästa.

Sen är jag helt såld på ett spel som är som C&C. Otrolig grafik för att vara i en mobil... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt !

 

Jag har nu snöat in på T68i och så köper jag någon billig USB Blåtands adapter till datorn. P800 blir lite väl dyr just nu även fast den nog skulle passa allra bäst. Men det jag framför allt behöver är kalender och kontakter och det får jag ju synkat och klart T68 så den får duga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om du bara behöver skriva noteringar i kalendern på mobilen så funkar det. Jag skriver väldigt mycket i mobilen + att jag tar imot & skickar mycket mail. Då duger inte displayen på T68an.

Batteriet i T68an slår ut alla andra mobiler. Helt klart bäst på den punkten. Lycka till med blåtanden. Jag kör med en billig adapter från Sekvensia http://www.sekvencia.se/main.asp?0=P&art=UBT1000 funkar utmärkt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...