Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kameran via usb i win2000


Loffe Larsson

Rekommendera Poster

Loffe Larsson

Tjo!

 

tänkte höra om någon har några tips som kan hjälpa mig med min Olympus ultraZoom 2100 som win2000 inte vill hitta via usb. Körde den via usb och win2000 på min "gammla" burk och via usb i XP på den "nya" burken. Den gamla burken dog och jag valde sedan av lite andra skäl att byta till win2000 på den nya och efter det vill din inte hitta kameran. Det går utmärkt att föra över bilderna via seriel överföring men det gås så jäkla långsamt. Ja alla drivrutiner och mjukvaran är installerade från tillverkarens webplats och usbporten fungerar strålande med andra saker men inte med kameran.

 

Några råd?

 

//Loffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste installera de drivrutiner som förhoppningsvis medföljde kameran för W2K. Ofta så finns en uppdatering till USB med där. En tämligen sjuk detalj jag upptäckt i W2K är att du måste använda samma USB port som du installerade kameran till för att det skall fungera !

 

I XP brukar det räcka med att stobba i kabeln och köra, kameran kommer upp som en flyttbar hårddisk. Även ME och W98 brukar vara problemfritt. Kanske någon annan har ett bra svar på varför W2K trilskas ?

 

Mvh

 

The Fnul

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loffe Larsson

jo de drivisar som följde med kameran har jag naturligt vis installerat, det var ju med dom som jag fick det att funka förra gången men nu men dessa installerade så vägrar 2000 ens att fundera på att hitta kameran. Har även tankat ner en senare version av samma uppdatering från kamerans tillverkare och det gjorde ingen skillnad.

 

hoppas fler har ideer om saker man kan testa...

 

/Loffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...