Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlookproblem!

Fletch

Recommended Posts

Hej, outlook 2002 på XP kräver att man skriver in lösen för uppkopplingen varje gång jag vill skicka/ta emot...

Jag har markerat spara lösenord, funkar inte...

jag har även prövat Microsofts Online hjälp men det funkar inte...

(dvs. att gå in i regedit)

Plz, hjälp mig med detta problem!!!

mvh. hampe

mjo, men jag gjorde detta innan och nu finns inte mappen som man skulle ta bort kvar, men problemet finns kvar! och det finns ju inte beskrivning för XP?

mvh. HamP

har gjort det, men vad missar jag? Vad menas med att skriva in lösen under "server" jag har prövat det mesta, men det funkar ändå inte... räcker det att man installerar om Outlook, eller är problemet kvar ändå?

okey... så jag ska alltså gå in i outlooks alternativ och skriva in lösen medans jag sen kryssar för spara lösenord? För det har jag oxå gjort, men det funkar lika lite för d...

jevla pc

Stefan Eklinder
okey... så jag ska alltså gå in i outlooks alternativ och skriva in lösen medans jag sen kryssar för spara lösenord?

Det borgar bara för problem, som du tydligen råkat ut för redan. Låt inte Outlook spara lösenordet! Skriv istället in det när du öppnar Outlook och ska hämta din e-post.

Jag har själv haft strul med just det och har det inte längre. Gör såsom jag skrev ovan. ;)

---

/Stefan Eklinder

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

Stefan Eklinder
heh, men problemet är ju att outlook inte vill spara lösenordet utan att jag måste skriva in det hela tiden!

Precis, varje gång du öppnar Outlook ska du skriva in lösenordet du fått av din ISP. Det är bara kontonumret du ska ha ovanför - Uxxxxxxxx

Alltså där det står Användarnamn ska du skriva kontonumret. Luras inte av att du ska skriva ditt eget namn där eller nick, om du nu kallar dig för smeknamn eller något annat i datorn.

---

/Stefan Eklinder

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

jag fattar ju det... inte det som är problemet ju... kollar min mejl så ofta att jag vill att LÖSENORDET tex. HjSef43sF ska vara inlagt och automatiserat så att jag inte behöver skriva in det hela tiden, har inget med användarnamnet att göra... det är uXXXXXXX...

org. tråden:

"Hej, outlook 2002 på XP kräver att man skriver in lösen för uppkopplingen varje gång jag vill skicka/ta emot...

Jag har markerat spara lösenord, funkar inte...

jag har även prövat Microsofts Online hjälp men det funkar inte...

(dvs. att gå in i regedit)

Plz, hjälp mig med detta problem!!!

mvh. hampe"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...