Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mirror copies


Sobdos

Rekommendera Poster

När en volym skall monteras så får jag felmeddelandet "mirror copies of the volume directory don´t match" och så avbryts monteringen.

Har sökt lite på nätet efter felmeddelandet, bla på novells support-sidor. De enda tips jag hittade ansåg att jag skulle ta ut sb-ljudkortet (som för övrigt inte finns i min dell poweredge 2300).

 

Nu hoppas jag att det är något lätt fel som någon kunnig person kan hjälpa mig med.

 

Problemet har kommit och gått och oftast har volymen monterats efter en vrepair, men nu verkar den ha försvunnit helt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppkommer problemet efter en kontrollerad omstart, eller efter serverkrascher?

 

Om det gör det efter en normal omstart bör du kolla att dina diskar är ok. Efter en krasch verkar det vara normalt att detta kan hända (jag har aldrig sett det dock)

 

Saxat från novells forum:

 

Run Vrepair manually with Purge ON and Write All Directory and FAT Entries out to

Disk ON.

 

You do need to keep re-running Vrepair until the error count is zero.

 

Tips: Om du inte hittar det du söker på Novells supportsida, testa Avancerad Gruppsökning i Google, och begränsa sökningen till nyhetsgruppen novell*

 

C:\>Seb_

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången problemet uppstod var efter en serverkrash, strömmen gick och UPS:en skötte sig fint. I fem minuter...

 

Efter två veckor blev det samma fel efter en omstart och nu blir det problem varje gång volymen ska monteras.

 

Jag har redan börjat leta efter en ny disk men det vore ju väldigt skönt om jag kunde få upp den gamla igen.

 

Får jobba vidare med några vrepair och hoppas på att högre makter ska gripa in.

 

Det blir poäng för google-tipset! Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...