Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

script?


jazzze

Rekommendera Poster

Jag vill att hemkatalogen för en användare automatiskt ska kopplas till en enhet (H) när denne loggar in.

 

Jag har fixar detta på netware servrar tidigare men hur gör jag det på en W2K server? HUr ska scriptet se ut och var lägger jag det?

 

Servern är altså en W2K server och klienterna är XP pro och W2K pro.

 

/J

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör du enklast under egenskaperna för användarkontot (på fliken Profil). Där väljer du bokstav som ska mappas och pekar ut sökvägen där hemkatalogerna finns. Om hemkatalogerna inte redan finns kan du skapa dem med hjälp av %username%.

 

Mvh

Nenne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till fråga:

Om jag vill att inställningarna på klienten ska lagras på servern så som favoriter, skrivbord m.m, hur gör jag då??

 

/J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sök på roaming profiles här eller på TechNet så hittar du exempel på hur du ska göra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Var stänger man av att användarnamnet till den tidigare användaren syns när man loggar in.

Windows XP Pro

 

/M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick Roamin Profiles att fungera ett tag, men nu så vill den inte alls. XP säger att den inte kan hitta profilen och därför så använder den lokala profilen. Har vad jag vet inte ändrat något.

Har nån en idé?

 

Likadant är det med hemkatalogen är inställt och fungerade, men nu mappar den inte upp hemkatalogen.

Vad är fel?

 

Jag har profilen i

//server-01/users/michael/

och hemkatalogen i

//server-01/users/michael/dokument

 

Kan det hanågot med saken att göra??

 

// Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...