Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

printscreen


konservativ.com

Rekommendera Poster

konservativ.com

 

jag är ute efter att kunna spärra printscreen för min hemsida. kan man det?

hur ser i så fall det scriptet ut?

 

någon som vet vad kanppen printscreen har för nummer på tangentbordet?

 

 

/konservativ.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lönlöst... Om nu någon mot förmodan skulle vilja kopiera dina bilder på webben, så finns det ju andra "Screen Capture" verktyg än printscreen. Så du kämpar i motvind.

 

Copyright understryker ju att det är du som har upphovsrätten till bilderna, men behövs inte enligt svensk lagstiftning

 

Att spärra bildkopiering genom att spärra högerklick etc. försör bara valfriheten till navigering i sajten (t.ex öppna i nytt fönster)

 

Dessutom så lagras ju bilderna i besökarens cache, där kan han/hon kopiera bilderna så mycket han/hon vill.

 

(Dessutom förstår jag inte varför någon skulle vilja köra en printscreen på din webbsajt)

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Glöm det.

 

Det är lika lönlöst som att försöka hindra andra från att titta på dig när du går på stan. Det finns visserligen flera knep (solglasögon, tomtemask, papperspåse över huvudet etc) för att inte bli igenkänd, men det hindrar inte att folk tittar - tvär om!

 

Detta "skydd" lockar istället ännu fler till att försöka se vem du är... ;)

 

Bara en jämförelse....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bästa sättet att få folk att inte spara bilder från hemsidan är att inte lägga ut dem, eller att lägga dem i såpass kvalité så man inte vill spara dem men ändå kan se vad det gäller. Om du nu ändå skulle kunna blocka Print Screen och alla capture program, så finns det ändå vanliga kameror. Så länge du kan se eller höra något, så man man spara det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med det försöker få folk att inte "ta" dina bilder kan jag redan nu säga att du misslyckats ganska fatalt.

 

Om du högerklicker på en bild på din hemsida i Netscape så kommer den lilla alertrutan upp, men även menyn för att spara bilder etc.

 

I Opera fungerar den inte alls, inget händer mer än att menyn kommer upp. Dessutom är din meny till vänster helt korrupt i Opera. Allt ligger ovanpå vartannat.

 

I Internet Explorer så fungerar faktiskt scriptet till viss del, men det är ända bara att trycka [Esc] medan du fortfarande håller nere musknappen när du sedan släpper så poppar menyn upp.

 

Om som sagt tidigare, när jag har laddat din sida finns dina bilder redan på min hårddisk.

 

Bättre lycka nästa gång.. *ler*

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-15 12:34:12 av Allan Svensson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konservativ.com

alla script är gjorda för att funka i IE har inte testat dom i de andra läsarna... detta pga att IE används till 98% idag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konservativ.com

det är bara det att jag har gett mig på att det inet på något sett ska gå att kopiera... om det finns något at kopiera elelr inet är upp till var o en o är i smmanhanget inte relevant för mig... utan jag ska i slutet ha total copyright...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när besökaren ser bilden i sin browser, är det redan försent för copywright, den är redan kopierad till hans dator.

iofs, skulle man kunna lägga bilder i en JavaApp eller i Flash. De finns trix för den kluriga att ta till, men inget är 100% säkert.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...