Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Montera CPU-fläkt


lillen_009

Rekommendera Poster

Vet att det varit diskussion om detta tidaigare här, men jag vill ändå ställa en fråga i ämnet.

 

Jag ska byta CPU-fläkt. Min nuvarande (Taisol, beteckning ?) kyler utmärkt (CPU 44 grader efter 12 timmar igång), men låter ack så mycket. Har inköpt en Artic Cooling som ska kyla lika bra till endast 20db mot 36 som jag har idag.

 

Har en AMD 2100+

det är denna jag köpt http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010048933

 

Hur är det med kylpastan?? Sk det vara en lite drobbe i mitten, ska man smeta ut lite med en platspåse, eller göra på annat sätt? Har aldrig gjort det tidigare men först måste man väl ta bort resterna av den existerande kylpastan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att lägga på kylpastan med hjälp av ett rakblad. Mycket lättare än att kleta ut det med en påse. Tänk på att bara ha ett tunt lager som är jämt över hela cpu:n.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fläkten som du länjade till. jag tycker att den är ganska tyst.den kyler min 2600+ till 43grader. min kompis har samma fläkt på sin 2400+ och där ligger tempen på 38grader. Det följer med lite kylpasta i en tub kylpasta som du måste dra på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Vill bara påpeka att era "grader" inte stämmer. AMD ligger mellan 50-65 grader normalt. Ni har "lyckomätare" på era moderkort.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Vill bara påpeka att era "grader" inte stämmer. AMD ligger mellan 50-65 grader normalt.
Hehe - här ska du inte komma å förstöra för de lyckliga grabbarna. ;)

Nog för att temperaturerna kan variera ganska kraftigt men de kan ju åtminstone få trooo att de har svala AMD-maskiner. :)

 

\\eForum\NoiseKiller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Vill bara påpeka att era "grader" inte stämmer. AMD ligger mellan 50-65 grader normalt. Ni har "lyckomätare" på era moderkort.

 

Man kan ju undra vilket program man kan lita på då som åtminstone inte ljuger om temperaturen?

 

Har själv SiSoftSandra som säger att jag har en CPU-temp på 45 grader när jag har min AMD Athlon XP 1800+ igång en stund. Systemtempen ligger kring 34 - 35 grader enligt SisoftSandra.

 

BIOS-tempen?

Nepp, det är några som påstår att den också är felaktig och inte går att lita på.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...