Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

eMule är segt!


cochese

Rekommendera Poster

Skulle prova eMule men det är ju hur segt som helst, det händer knappt någonting. Kommer nedladdningen igång går det i ca 1kbit/s (jag har BBB). Har provat många gånger men alltid likadant.

 

Någon som har något tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viking Virus

Vad är det du vill ladda ner?

 

Har du BBB så är det ju bara att köra DC++ eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emule och edonkey har blivit dåligt. Mest beroende på att dom flesta stryper sin upload, vilket betyder att man får tillbringa löjligt lång tid i kö hos varje resurs + att man då får typ 0.3kb från varje. Sen undrar jag om inte det hänt nåt konstigt med programmeringen av dom nya versionerna, för det gick snabbare förr, eller så kan det helt enkelt vara så att systemet är överlastat, men det förklarar egentligen inte varför kazaa (som ju är mycket större) funkar så mycket bättre. Synd bara att dom tvprogram (som inte sänds i sverige) jag vill ha inte finns där (eller så kan man inte lita på att man får ner rätt).

 

Jag har läst i forumen, men inget av dom tipsen har nånsin hjälpt mig iaf, men jag har läst om folk, som efter att ha utnyttjat tipsen, fått uppåt 30kb/s :o

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då det är förmodligen ingen inställning som jag gjort fel. Som du säger är det synd för jag hittar i princip allt på eMule men...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt som hjälpt folk lite är att ändra antalet anslutningar till över 1000, då får man ju flera resurser att försöka ladda ner från, men sen dom införde kö-systemet så brukar det bara betyda fler köer att köa på;)

 

Förr var det så att när nån var upptagen så gick den vidare och sökte hos nån som den inte vart hos, men nu så stannar anslutningen i kön istället och väntar, och med köer på 2-3000 så förstår man ju att det tar sin lilla tid, särskilt när dom flesta framför en i kön laddar ner i några kilobyte/s. Det känns som emule och edonkey begravt sig själv under sin tyngd....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...