Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem WinXP-klient mot Win2000-server


php-ante

Rekommendera Poster

Hej,

 

vår server kraschade förra veckan och vår BDC fick bli PDC på vår domän. Vi kör Active Directory.

 

 

Mitt problem är nu att min profil inte överförs från min klient till min server. Det ser ut att fungera för vissa, men inte för vissa.. för mig som kör WinXP-klient vill det bara inte fungera utan ingenting förs över.

 

Felmeddelande jag får:

Windows cannot obtain the domain controller name for your computer network. (The specified domain either does not exist or could not be contacted. ). Group Policy processing aborted.

 

Jag har provat ange en annan DNS också som de säger på Microsofts hemsida men utan framgång. Någon som har ngn idé?

 

Tack!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså själva inloggningen är inga problem med?!

Menar du att det är din "RoamingProfile" som inte vill laddas ner/upp?

 

Eftersom jag inte kan få ut riktigt vad du menar, så kan man bara chansa på det. :D

Du säger att du har använt olika DNS er, men det funkar inte ändå!? Har du kollat så det finns en SRV record i den nuvarande DNS en?

I profilen så är sökvägen direkt till en den förra servern (om Ni nu inte körde DFS på den) har du kollat så att den nu pekar till den nya DC´n.

 

För även om det sker genom en Policy, och det gäller typ dina dokument osv, så pekar även den på ett "fysiskt" namn, som jag skulle gissa tillhörde den nu "NergångnaServern"....

 

Men sorry, jag fattar nog inte riktigt hur ditt problem är/var...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...