Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virusnamn


Johan A.

Rekommendera Poster

Verkar få en del obehöriga inloggningsförsök på mina windowsservrar. Börjar med att någon försöker logga in som admin och sedan som de övriga användarna som finns på systemet.

Jag antar att det för det mesta beror på att den dator som försöker ta sig in har någon form av virus. Men jag kommer inte på vilket det skulle kunna vara. De flesta som tex Nimda försöker väl bara logga in som Admin och Guest, den tar väl inte reda på vad det finns för andra användare på systemet det försöker infektera, eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

Jag hade börjat lokalisera vilken maskin det är som försöker logga in och sedan dissikera dennna. Sätt igång audit på dina servrar och logga felaktiga logins så blir det ju lätt att se var viruset kan finnas. SEdan.. hoppa på denna maskin. rensa eller ominstallera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag inte har någon tillgång till den dator som försöker logga in då de verkar tillhöra andra företag/personer (den senaste tiden har det varit en hel del från Tyskland).

Därför tänkte jag att det skulle vara intressant att veta om det finns något sådant virus så att man kunde påtala detta för det andra företaget/ISP:n.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...