Jonas Casslén Posted January 19, 2000 Share Posted January 19, 2000 Kan man använda vilket PC100minne som helst i sin Mac, i mitt fall en Imac DV, så länge detta följer Macens specifikationer, i mitt fall (enligt Mac OS Hjälp): * 168 stift * 3,3 volt * obuffrade * 64-bitars * 100 MHz * 10 ns eller snabbare Det är ju billigare att köpa internminne som inte är för Mac. Alltså: FRÅGA 1. Funkar PC100minne som säljs för PC även på Imac DV om specifikationerna stämmer? FRÅGA 2. Om inte alla specifikationer framgår av försäljningsställets information, kan man då utgå ifrån att resten passar till Macen (till exempel buffring, 64-bitars)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Karbas Posted January 19, 2000 Share Posted January 19, 2000 Det finns modeller som har specialvarianter av minnen, men då det går att använda s k PC 100 minnen, så är det just sådana som sitter i Macen. I de fallen existerar det inget "macminne". Att det är billigare i en PC-affär, beror på att vissa macförsäljare har för höga marginaler. Minnena är exakt likvärdiga. PC-100 minnen skall gå att använda (S-DRAM) Jag föreslår att du vänder dig till en återförsäljare som säljer både och om du är osäker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Pääkkönen Posted January 20, 2000 Share Posted January 20, 2000 enkel svar: Ja de går att använda PC 100 (100 mhz 10ns) minnen på din dator Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Eriksson Posted February 1, 2000 Share Posted February 1, 2000 inte i alla Macar, men de flesta nya Macar, bl.a. din. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.