Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp - allt borta!


Micke B - Hstd

Rekommendera Poster

Micke B - Hstd

Sicken vecka ...

 

... först är min iPAQ heldöd - sladden hade åkt ur så batteriet hade laddats ur i en hel månad (använde den inte i vintras när jag bara satt hemma) och när jag upptäckte det så tänkte jag köra igång den och synka den, men det fick vara för stunden ...

 

... då havererade hårddisken! Den går iofs att läsa ifrån (tack Gud!), men inte att starta ifrån.

 

Jag behöver nu hjälp med att konfigurera den för GPRS-surfning via IR (och en T68) - samt tips på hur jag får tillbaka all info som finns lagrat på hårddisken (jag kör numera Win XP på C-driven och har den gamla driven som D medan jag plockar data från den).

 

Tack på förhand.

 

Edit: Det är en gammal 3630 och jag synkar via seriell kabel eller WLAN via ett Compaq-kort i jackan.

 

[inlägget ändrat 2003-04-12 14:34:53 av Micke B - Hstd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Crapola! Jag hade ett antal ljudinspelningar på iPAQ:en som jag tydligen inte fått över i datorn, trots regelbunden synkning.

 

När batteriet dött såpass att hela iPAQ:en nollställts så är de väl väck helt, va? Eller kan man på något avancerat sätt rota fram dem?

 

Det är min sons olika tokerier från ett till två års ålder som jag saknar nu ... och de är ju inte så lätta att hitta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du backat den någon gång? I såfall ligger backupen i din profil om du inte ändrat default-sökvägen.

 

Om inte, så finns det ingen möjlighet att återskapa data som funnits på ett RAM som tappat ström och därmed minnet... sorry..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Jag har synkat den regelbundet, men det betyder tydligen inte att ljudinspelningar överförs till PC:n. Där finns bara fyra av de 15 ljudinspelningarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, har du ingen backup så har du bara det som fanns i "iPAQ My Documents" dvs du hade valt att synka "files" i Active Sync.

 

Lite sent nu kanske, men det är aldrig fel att köra en fullbackup när man har gjort alla inställningar så som man vill ha dem. Därefter räcker det med inkrementella ibland. Tools / Backup - Restore i Active Sync.

 

På min Toshiba backar jag mot ett CF-kort med hjälp av det inbyggda backup-programmet, på det viset kan jag göra restore utan att ha tillgång till min vanliga PC.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

OK, skumt att den inte tankat över ljudfilerna till PC:n vid synk ...

 

 

Jag hittade en Backup.stg på hårddisken (Winnt\temp), men det gick inte att återställa med den (skapad på en annan mobil enhet säger Active Sync).

 

Kan man på något sätt se om den innehåller fler ljudfiler (iofs är den från mars, så där saknas ändå de flesta, men kanske någon mer kan finnas däri).

 

Edit: Från mars 2002 alltså ... 8(

 

[inlägget ändrat 2003-04-13 12:12:16 av Micke B - Hstd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg ljudfilerna i My Documents på iPAQ:en så borde de ju ha synkats.. skumt..

 

Backup.stg är rätt fil, tyvärr lite gammal.

"Annan mobil enhet" kan bero på att du har ändrat device-namnet, default är Pocket_Pc tror jag.

Skapar du en backup-fil så knyts den hårt till ditt device-namn, men det skall gå att återställa även från annan device. Kommer inte ihåg just nu hur det gick till bara..

 

Har du kollat i mappen "<device_name> My Documents" på den stationära datorn? Det finns kanske fler än en?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Ja, jag blev både förvånad och besviken när jag insåg att de inte förts över vid synkning. Jag har sökt efter .wav-filer och de fyra äldsta är allt jag hittat.

 

Kan man redigera backup.stg på något sätt? Jag vill ju egentligen bara ha ut de ev ljudfiler som kan finnas där - filen i sig är på 11 MB så det finns ju en viss möjlighet att några ljudfiler kan finnas där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en kopia på den så att du inte fipplar med originalfilen.

Prova sedan att göra en hard reset och välj att göra restore från din .stg-kopia.

 

Ev får du byta namn till det namn som du ev hade då du gjorde backupen. Annars är det defaultnamnet som gäller.

 

11 MB låter som om den innehåller en hel del med tanke på att 3630 bara har 32 MB RAM, den backar ju inte ROM:et där operativ och sådant ligger.

 

Lycka till!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...