Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mailto-länk och Outlook98


Pär-Olof Holmqvist

Rekommendera Poster

Pär-Olof Holmqvist

Är det någon som kan hjälpa mig med följande problem.

 

Når jag klickar på en epostlänk (mailto) på en internetsida får jag felmeddelandet "Slut på minne eller systemresurser. Stäng andra fönster och program och försök igen". Om jag klickar på knappen E-post i knappraden i Internet Explorer 5.0 och väljer nytt meddelande får jag felmeddelandet "Det går inte att visa formuläret som krävs för att kunna visa det här meddelandet. Kontakta administratören". Jag använder Outlook 98. Jag testade att koppla Outlook Express till Internet Explorer i stället, och då fungerade det.

 

Trots dessa felmeddelande kan jag via knappen E-post välja Läs E-post och då startar Outlook 98 och därefter kan jag i Outlook 98 skriva ett meddelande.

 

När dessa problem uppstår har jag enligt Norton Utilities 3.0 använt 71 Mb av totalt 128 Mb internminne. Jag kör Windows 98 på en Pentium II 450 MHz.

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pär-Olof Holmqvist

Efter att skrivit inlägget sökte jag lite på Microsofts sidor i Sverige men hittade inget. Testade i stället länken till Knowledge Base i USA och hittade lite inlägg när jag sökte på Outlook 98. Det fanns till och med en fråga som liknande min och även ett svar som innebar ominstallation av vissa delar, och se det fungerade för mig också.

 

Här är en adressen till inläggen i Knowledge Base

 

http://search.support.microsoft.com/kb/psssearch.asp?SPR=out98&T=B&KT=ALL&T1=7d&LQ=mailto&PQ=PastQuery&S=F&A=T&DU=C&FR=0&D=vbapps%2Bor%2Bol98%2Bor%2Bexchange&LPR=%22outlook+98%22&LNG=ENG&VR=http%3A%2F%2Fsupport.microsoft.com%2Fsupport&CAT=Support&VRL=ENG&SA=ALLKB&Go.x=23&Go.y=25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

Som vanligt brukar en ominstallation av outlook/explorer hjälpa.

Annars är det väl inte ett så stort problem, om du kan skriva in mailadressen manuellt.

/Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pär-Olof Holmqvist

Även om problemet inte är jättestort eftersom man kan skriva in adressen manuellt, så är det ett problem eftersom man inte ska behöva det. Om något skall fungera på ett visst sätt tycker jag att det skall göra det och då vill jag även lösa det. Därför är detta forum ett alldeles utmärkt sätt att försöka. Jag låter mig inte nöjas med att det går på ett annat sätt än det lättaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...