Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är det här "diskettter" som det snackas en del


//Erna

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder
Sun tillåter inte längre att Microsoft distribuerar Java.

 

Aha, där ser man! :)

 

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Ett råd är att ladda ner hela Java-versionen 5MB och spara. Så brukar jag göra, tror jag har 5 Java-versioner sparade.

 

Dum fråga kanske, men blir inte Javaversionerna gamla?

Jag menar, program och operativsystem uppdateras stup i ett. ;)

 

Vilka program måste ha Java egentligen?

Opera vet jag har Java, för att den webbläsaren frågar om man vill installera Java under installationen. Men övriga?

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan;

 

Dum fråga kanske, men blir inte Javaversionerna gamla?

Jag menar, program och operativsystem uppdateras stup i ett. ;)

 

Vilka program måste ha Java egentligen?

Opera vet jag har Java, för att den webbläsaren frågar om man vill installera Java under installationen. Men övriga?

 

Javas VM uppdateras i den takt som nya funktioner läggs till Java, i nuläget skulle jag nog rekommendera att man laddar ner och installerar SUN's JVM, direkt från källan sas, eftersom dom juridiska vändningarna mellan PytteMjuk och SUN har gjort att MS JVM börjar bli ganska gammal vid det här laget, den stödjer bara Java 1.1, i nuläget är Java uppe i version 2, för den som vill garanteras full funktionalitet för sin webbläsare och operativsystem vad gäller Java.

 

http://java.sun.com/getjava/sv

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LarsSandvik
MS JVM börjar bli ganska gammal vid det här laget, den stödjer bara Java 1.1, i nuläget är Java uppe i version 2, för den som vill garanteras full funktionalitet för sin webbläsare och operativsystem vad gäller Java.

Den senaste Java är 1.4.1_02. Microsofts Java är troligtvis 1.3.1 eller 1.4.0.

Gamla Java versioner behövs fortfarande. Om du loggar in på en Brocade switch fungerar det inte med en senare version än 1.4.0. Inrange switchar kräver Java 1.3.1, andra versioner fungerar inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, mina första brända skivor är från 97-98 och dom går utmärkt att läsa fortfarande.

 

[inlägget ändrat 2003-04-11 19:27:43 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Reefer!

 

Jag har hittills inte stött på några problem med Java som ingår i SP1. Känns lite onödigt att hålla på att installera nytt när det fungerar som det är.

 

LarsSandvik skrev:

Gamla Java versioner behövs fortfarande.

 

Precis det som gör att man blir osäker på om man ska våga installera nytt Java eller inte. Man vet vad man har men inte vad man får, kanske man ska säga.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars;

 

Den senaste Java är 1.4.1_02. Microsofts Java är troligtvis 1.3.1 eller 1.4.0.

Gamla Java versioner behövs fortfarande. Om du loggar in på en Brocade switch fungerar det inte med en senare version än 1.4.0. Inrange switchar kräver Java 1.3.1, andra versioner fungerar inte.

 

*Suck*...nej Lars du har fel, versionen du hänvisar till är versionen på Javas SDK, var snäll och kolla fakta innan du uttalar dig.

 

Och Microsofts JVM stödjer fortfarande bara Java 1.1

 

Alla Java VM är naturligtvis bakåtkompatibla, men saker och ting funkar självfallet helt annorlunda på Lars dator

 

Tänk om folk kunde ta reda på saker och ting innan dom så tvärsäkert uttalar sig om sådant som dom uppebarligen inte vet ett skit om.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns nu inte SP 1 bara SP 1a, som saknar Java Virtual Machine.

 

Den som spar han har, eller hur det nu var. :)

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första brännaren var för övrigt en Philips (kommer inte ihåg modellbeteckning) som jag köpte i slutet av -97, med den blygsamma hastigheten 2X!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...