Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Gamecube, PS2 eller Xbox?

chilax

Recommended Posts

Ett naivt inlägg kan tyckas (utifrån rubriken).

Men, har funderingar på att införskaffa en basenhet för att råda bot på lite dötid. Frågan är vilken av dessa maskiner det lönar sig att införskaffa.

Vilken maskin bör "leva" längst. Vilken maskin kommer det satsas mest på?

Är främst intresserad av sportspel (Fotboll, hockey, boxning osv). Men även vissa äventyr och actionlir... (t.ex. Kingdom of Hearts verkar intressant)...

Vilken bör jag satsa på? Inte viktigt med DVD, har enskild DVDspelare för det ändamålet... =)

Xbox skulle jag satsa på.

Spelen är snyggare (tycker jag) och du har lite fler funktioner än konkurrenterna vill jag minnas. Dessutom har dom nu i dagarna sänkt priset på konsollen till under 2000.

Å andra sidan kostar spelen jäkligt mycket, men detta går ju att lösa på andra sätt =)

Mvh

Per

Hade själv samma problem när jag skulle investera i en ny spelkonsol. Alla maskinerna är bra, och det är den personliga smaken (eller ev. hat mot ms) som avgör ronden. En X-box blev det för min del, och än så länge är jag helnöjd med den. Det går ju att bygga om den till en Linux burk i värsta fall :)

//Pålle

När jag skulle köpa så gick jag till en affär där spelen var uppkopplade sidan om varandra, och utan tvekan tyckte jag X-boxen hade bäst grafik. Så att det blev en xbox för min del.

/Jocke

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

Metroid, Mario, och snart kommer Zelda. Vad finns det att tänka på, egentligen? ;P

Jag köpte en gamegube, mest för att Nintendo har aldrig gjort mig besviken vad det gäller spelkänslan. Det är nog magiskt över deras spelserier som får mig att få gåshud gång på gång.

Men jag måste ju erkänna att det finns riktigt riktigt bra spel till alla tre konsollerna.

---

Jocke - Snart kommer Zelda.

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

Det beror ju till stor del på vad du ska använda den till. Ska du bara spela nått spel någon gång då och då så passar ju vilken som helst av maskinerna in. Det enda som avgör då är ju den personliga smaken och vilka spel somfinns till de olika maskinerna.

Xboxen kan du ju slänga in ett modchip i och köra musik/film eller linux från om du har lust.

Själv kör jag Xbox och är jäkligt nöjd men skulle gärna se att GTA fanns bland liren.

Köp alla tre, enda sättet :)

Nej den enda jag inte rekommenderar är väl just ps2, då jag haft en och slutligen sålt den - inte bara pga grafiken utan snarare på signalkvaliteten, den gör sig inget vidare på en high-end-tv av någon anledning - verkar vara lågkvalitativ filtrering av signalen. Finns juh en del spel till den, men den var alldeles för dyr ett bra tag, och är det nästan fortfarande om man jämför med de andra två:

Xbox är en höjdare som jag behållt, men den väsnas - mer än projektorn exempelvis - det finns få spel till den som är riktigt bra (men de som är bra är mycket bra), det mesta är skräp - om än snyggt skräp. Köp enbart på grund av fightingkungen DoA3 om inte annat - Halo är överskattat :)

Gamecube blir mitt nästa inköp i maj tror jag när Windwaker kommer ut, det finns juh en bunt lir till den redan nu som jag är väldigt sugen på så... hörde det kommer en europeisk platinum-bundle med Windwaker till - får bli en sådan :)

Xbox live! verkar fungera suveränt förresten, i alla fall här - om det kommer ut ett par riktigt bra spel som stöder det också så är segraren given. Sitter och väntar på Capcom vs SNK 2 för närvarande, men då handlar det juh verkligen mest om spelglädje online - inte bra grafik :9

--

.Wey - rekommenderar tidningen SuperPlay för fler förstudier

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-04-11 11:17:27 av Weyland]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...