Just nu i M3-nätverket
Jump to content

MODEMET BRUSAR!!!!!!!!

The King

Recommended Posts

Efter att jag lagt in XP så funkade inte modemt...nu funkar de efter att ha installerat drivisar..jag kan koppla upp mig men grejen e den va att modem brusar hela jäkla tiden,jag trodde dett kunde åtgärdas genom att man satt modemets högtalar volym på minimum men inte da:(...då detta ger mig FRUKTANSVÄRD huvudvärk så kanske någon har en snabb lösning??

En dålig lösning som fungerar är att plugga in en kabel i hörlursutaget på modemet...då stängs den inbyggda högtalaren av...:)

Finns säkert en smidigare lösning dock...men tills den kommer, så...;)

/Eminos

Skaffa bredband ;-)

Nä allvarligt så kolla i modemets manual om du har kvar den, där står kanske vilka kommandon som modemet svarar på (AT-kommandon har jag för mig de kallas)

Lägger man till kommandot för högtalaravstängning i uppringningsegenskaper eller liknande så blir det tyst.

Jag gjorde så med ett modem för många år sedan, kommer dock inte ihåg exakt var man skrev in och så...

Oskar Hansson
Jag gjorde så med ett modem för många år sedan, kommer dock inte ihåg exakt var man skrev in och så...

M0 (M noll) tror jag brukar få tyst på högtalaren..

/Oskar

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

hum jag tror att du skall skriva atm0 (A-T-M-noll) på något ställe blant avancerade inställningar bland modemegenskaper... Kommer inte ihåg exat men du får leta runt lite!

//Daniel AKA Evil_Eye.

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...