Just nu i M3-nätverket
Jump to content

MS Virtual Machibe

Johan Stenström

Recommended Posts

Johan Stenström

I dag läste jag att man kunde hämta hem en uppdatering som löste problemet med Microsoft Virtual Machine. Jag gjorde det men fick i stället problem. Word hade svårt att komma fram och Norton 2003 vägrade komma fram helt. Word verkade tycka att det behövde installeras men uppenbarade sig i alla fall. Jag körde systemåterställning och problemet försvann. Kan det vara Norton, som tidigare har krånglat för mig som har bråkat med installationen, och jag bör avaktivera det, eller har alla uppdateringar inte hängt med varandra. Hur viktig är denna uppdatering?

Någon som har varit med om samma symptom?

mvh Johan

Hur viktig är denna uppdatering?

Critical säger Microsoft. Du kan läsa lite mer här:

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-011.asp

Där finns också en länk till en End user version.

För att se vilken Java Virtual Machine version du har, öppna en kommandotolk och skriv jview.

Jag har själv hämtat uppdateringen och har inte noterat något underligt.

Men det var otroligt segt att ladda ner den.

Jag har den nu sparad om någon vill ladda hem den snabbare.

Stefan Eklinder

Jag har inte hämtat den än.

Visste faktiskt inte att den fanns att hämta hem. ;)

Tragiskt att det ska strula.

Kolla under tidigare installationer vilka uppdateringar du har och jämför med de som finns. Fast du har kanske hämtat allt tidigare?!

Edit: Hämtade hem uppdateringen nu! Kan inte heller upptäcka några problem som har med den uppdateringen att göra.

---

/Stefan Eklinder

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

[inlägget ändrat 2003-04-10 20:10:32 av Stefan Eklinder]

Johan Stenström

Nu gick jag till Windows Update och intstallerade Virtual Machine-uppdateringen igen. Det verkar hittills inte vara några problem. Jag får avvakta lite. Kanske det var något tillfälligt. Hoppas jag inte avskräcker någon från att ta hem den här uppdateringen som verkar vara nödvändig för datasäkerheten.

mvh johan

När jag försökte hämta via Windows Update gick nedladdningen så långsamt, så Windows Update avbröt och meddelade att uppdateringen Misslyckats.

Istället hämtade jag uppdateringen från Windows Update Corporate för att spara den på disk och bränna för senare behov. Då får man valet att spara hela uppdateringen på valfri plats, för att sedan installera:

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/sv/default.asp?corporate=true

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...