Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Privatkliniker

dex

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har kollat runt lite på nätet och kollat efter privatkliniker som utför atroskopi-operationer i knäleder, men inte hittat så mycket...

Tänkte om det fanns nån här med lite koll på sånt???

Vill veta lite priser å så...

-----------

// jumpman

atroskopi-operationer i knäleder
Jag är nyfiken på vad atroskopi är. :)

_________

TicoRoman - The One And Only

[inlägget ändrat 2003-04-10 16:38:43 av TicoRoman (Almir)]

Jag är nyfiken på vad atroskopi är.

Nu ska jag vara lite petig, men det heter artoskopi.

Det innebär helt enkelt att läkaren för in ett litet instrument (nålkikare) i knäleden för att se vad som felar. Tror också att man med metoden kan göra ingrepp/operationer i knäleden. Behövs alltså inget större kirurgiskt ingrepp, utan ett pyttelitet hål för instrumentet.

Jasså, det var det. "Titthålskirurgi" alltså. ;)

Borde inte vanliga kliniker utföra sådant?

_________

Jappz.. Dom hade bytt plats där... r & t... :)

Det är så att det blir 3 hål, har jag för mig. Är så mycket ärr på knäet så jag kommer inte ihåg vilka som är från artoskopin...

Man kan göra ingrepp ja. Det jag behöver göra är att plocka ur en 4mm stor broskbit som låser knäet ibland. Den ger även upphov till ganska stor smärta kan jag säga... :(

Och eftersom det inte är hela tiden utan bara när den kommer på ett visst sätt så hamnar man inte direkt överst på listan. Fast det är väldigt psykiskt påfrestande att inte kunna göra saker. Helst när man är van ett hyfsat aktivt liv.

Efter att nu har haft det så här sen September så har jag starkt börjat fundera på vad ett privat alternativ kostar...

-----------

// jumpman

Jooo... Men vårdköer du vet...

Väntade på magnetröntgen i 6 månader för att få veta vad som var fel, så jag räknar med minst lika länge för en operationstid...

-----------

// jumpman

Jooo... Men vårdköer du vet...
Ojdå, tänkte inte på det... :(

Hoppas det löser, och att du hittar en klinik som kan utföra operationen snart, till ett passande pris.

_________

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...