Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mailen i T68i:n

An7hr@x

Recommended Posts

Tjena!

Jag har en SonyEricsson T68i som jag skulle villja kunna ladda ner mina mail ifrån outlook till...

Har hittat funktionen i mobilen och allt sådant, men när han har anslutit till gprs:n så står det att han ansluter och efter det står det att den söker sever då kommer ett fel meddelande, servern hittades inte???

Jag kör telenordias webmail och med axakt samma inställningar i telen som på datan och det fungerar utmärkt på datn men itne alls i telen!!!!????

Någon som har koll på detta??

Tacksam för svar!

MVH//An7hr@x

testa att använd IP adresser (tex 123.1.1.1) i servernamnen istället för DNS namn (tex mail.server.se)

Kom också ihåg att vill du skicka mail från din mobil måste du ange en utgående server (SMTP) som tillåter trafik från din operatör. Så har du Tele2/Comviq som operatör använder du deras SMTP server (oavsett vilket företag som tillhandahåller din mail), har du Telia använder du deras SMTP server osv.

Vilken mobiloperatör gäller det?

Har du Comviq så är det särskilda inställningar för att hämta mail. Man får visst skapa ett data-konto för detta. Men allt står på deras site.

Mr Andersson

Är det verkligen mot webmailen du ska köra? Det borde vara mot en POP-server. Det KAN vara samma IP-adress, men det måste inte vara det.

Vad heter din POP 3 server hos Telenordia?

För att ta reda på dess IP skriv: ping POP3-servernamnet i en kommandotolk. Det ska vara ett mellanslag mellan ping och POP3servernamnet.

Skrev fel, naturligtvis är det som Mr Andersson skriver Telenordias POP3 som gäller.

[inlägget ändrat 2003-04-09 20:51:34 av Maratonmannen]

Mr Andersson

Servernamnet står med 100% sannolikhet på något av de papper som du fått av telenordia. POP-servern benämns ofta inkommande epost-server eller liknande.

Om du bara har tillgång till webmail och inte "normal" mail mha POP, går det inte att göra som du tänkt. Telefonen måste ha ett POP-konto att logga in på.

Mina inställningar ser ut så här:

Protokoll: POP3

Inkomm. server: 213.150.135.152

Inkomm. port: 110

Brevlåda: Jag fattar inte va dom menar med brevlåda...

Lösenord: Mitt lösenord till telenordia webmail

Utgåend. server213.150.135.153

Utgåend. port 25

E-postadress: Min e-postadress till telenordia webmail

Någon som ser vad som är fel????

Har testat med att både använda ip:t och pop.tninet.se eller ip:t och smtp.tninet.se i båda utgående och ingående servern...inget funkar!!!!

Har heller inte hittat vodafones ip aadress för utgående... plz i need your help!

MVH//An7hr@x

Mr Andersson
Brevlåda: Jag fattar inte va dom menar med brevlåda...

Inloggningsnamn....

Extremt viktigt, annars ingen inloggning...

Mr Andersson
men varför står det att han inte hittar servern??

Säg det. Kanske en praoelev som knappat den delen av programvaran i T68:an? Vad vet jag... ;)

Hahahaha den va jävligt bra!

Men det skuma e att en kompis till mig som kör vanliga t68an med i programvara och comviq, hans hittar heller inte servern!

Bättre du kör med IMAP i telefonen, så sparar du mailen i din brevlåda, om du vill kunna läsa dom senare vid datorn.

inte mycket... välj IMAP när du skapar dem istället för POP3... men den vill ha samma information iaf...

IMAP/POP3 server (inkommande)

SMTP server (utgående)

Username

Password

Sen måste du ha ett datakonto skapat i mobilen för GPRS/CSD de uppgifterna får du av Telia/Vodafone eller vad du har...

/A...

jo, använder man POP så är tanken att man hämtar hem posten till sitt epost program och tar bort den från servern... att det sen finns metoder för att låta den ligga kvar fast man använt pop är en annan historia ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...